ריינאייר מקצצת פעם נוספת את פעילותה באירופה ומודיעה על צמצום משמעותי בלוח טיסות החורף 2026/2027 בבלגיה, על רקע עימות מתמשך עם הממשלה בנוגע למס התעופה. החברה אישרה כי תסיר מיליון מושבים ו-20 קווים, מהלך המשקף צמצום של 22 אחוזים בפעילותה במדינה.
החברה טוענת כי הקיצוץ הוא תגובה ל"החלטה הנסוגה לאחור" של ממשלת בלגיה להכפיל את מס התעופה ל-10 יורו לכל נוסע יוצא החל ב-2027, וליוזמת עיריית שארלרואה להוסיף מס של שלושה יורו כבר בשנה הבאה. לפי ריינאייר, צעדים אלה יובילו לאובדן השקעות של כ-500 מיליון דולר. שני נמלי התעופה המרכזיים במדינה, בריסל ובריסל־דרום שארלרואה, צפויים להיפגע קשות.
בכיר החברה, ג’ייסון מקגינס, הזהיר כי אם המס הנוסף בשארלרואה יאושר, החברה תיאלץ לקצץ עוד טיסות, מסלולים ומטוסים כבר מאפריל 2026, מה שיסכן אלפי מקומות עבודה. הוא קרא לממשלה לבטל את מס התעופה לחלוטין, והוסיף כי העלויות הופכות את בלגיה ל"בלתי תחרותית" בהשוואה למדינות אירופיות כמו שוודיה, הונגריה, איטליה וסלובקיה, שבהן מסי טיסה מבוטלים כדי לעודד תיירות.
בחברה ציינו כי אפילו גרמניה נסוגה לאחרונה מהעלאת מסי הטיסה, בעקבות קיצוצים דומים של ריינאייר ואיזיג’ט שהובילו לפגיעה בקיבולת. ריינאייר הודיעה באוקטובר כי תבטל בגרמניה 24 קווים ותצמצם 800 אלף מושבים בשל "עלויות גישה מופרזות".
במקביל לקיצוצים בבלגיה ובגרמניה, ריינאייר עדכנה גם על הפחתת פעילות במקומות נוספים באירופה. בחודש שעבר הודיעה כי תפסיק את טיסותיה לאיים בפורטוגל החל ממרץ 2026, לאחר עליית תעריפי בקרת התעבורה האווירית, הטלת מס תיירות חדש של שני יורו ועלייה בדמי הנמל. כתוצאה מכך יבוטלו שישה קווים שנשאו כ-400 אלף נוסעים בשנה.
החברה האשימה את מפעילת שדות התעופה ANA ואת חברת VINCI בהעלאת תעריפים של עד שלושים וחמישה אחוזים מאז הקורונה, ובמדיניות מיסים אירופית שלטענתה פוגעת בקווים קצרים לטובת טיסות ארוכות ויותר מזהמות. ריינאייר ציינה כי תעביר את הקיבולת לשדות תעופה זולים יותר במדינות אחרות באירופה, והזהירה כי המשך המיסוי הנוכחי יוביל לפגיעה נוספת בקישוריות, בתיירות ובתעסוקה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו