על רקע זינוק בביקוש למושבי פרימיום בעולם התעופה, מנכ"ל דלתא אייר ליינס, אד בסטיאן, טוען כי שאר הענף רק מנסה לסגור פערים מול אסטרטגיית “פרימיום-קודם” שדלתא מטפחת כבר שנים.
בסטיאן, שהופיע בשבוע שעבר בכנס פיננסי של מורגן סטנלי, אמר כי מבנה המוצרים המגוון של דלתא - ממחלקות פרימיום דרך מושבים רגילים ועד בייסיק אקונומי - היה אחד הגורמים שסייעו לחברה לצלוח את אי־הוודאות של 2025, כולל השבתת הממשל האמריקני שהסבה לה הפסד של 200 מיליון דולר.
לדבריו, בידול היה קריטי כבר לפני 15 שנה: “ב־2010 הבנו שאם לא ניצור מוצר שונה שמסוגל להציע חוויית פרימיום אמיתית - ניעלם.”
מהפכת הפרימיום של דלתא
דלתא מפעילה בטיסותיה את סוויטות העסקים Delta One מאז 2017, והשנה השיקה אבזור יוקרתי חדש: מצעי מיסוני, כריות, פיג'מות, כפכפים וערכות טיפוח מעוצבות. בנוסף נפתח לא מכבר טרקלין Delta One מפואר בסיאטל, לצד ארבעה חדרי “סקיי קלאב” חדשים ברחבי ארה"ב.
במקביל בוחנת החברה כרטיס עסקי “מפורק” - גישה למושב הפרימיום אך עם פחות שירותים במחיר מוזל. בשלב זה אין מועד השקה.
עקיצה ל־United
בסטיאן לא חסך ביקורת מהמתחרות: “יונייטד עושה כמיטב יכולתה להעתיק אותנו - ואני לא מאשים אותם. גם אני הייתי מעתיק את דלתא". לטענתו, "חברות התעופה מנסות להעתיק אותנו במודל הפרימיום".
יונייטד מפעילה את מושבי מחלקת העסקים המשודרגים (Polaris) מאז 2017, ותשיק ב־2026 שדרוג משמעותי: דלתות פרטיות, מסכים גדולים יותר, גישה ישירה למעבר ואף שמפניה וקוויאר לשורות הראשונות.
אך לא רק יונייטד מחזקת את חוויית הפרימיום. גם אמריקן, ג’טבלו, פרונטייר, ספיריט וסאות’ווסט מוסיפות מוצרים יוקרתיים - החל מהשקת מחלקות עסקים במסלולים נוספים ועד מושבים עם מרווח גדול יותר וחבילות פרימיום חדשות.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
