לפעמים הדרך אל היעד הנחשק בחופשה יכולה לכלול כמה מהמורות: איחורים, ביטולים ושירות לא מספק. הבחירה בחברת התעופה עשויה לעשות את ההבדל בין חופשה טובה לבין חופשה מתסכלת. ארגון AirHelp, המתמחה בזכויות נוסעים, הציג לאחרונה את הרשימה שלו.
AirHelp פרסם הרשימה המדרגת חברות תעופה ברחבי העולם לפי ביצועים וחוויית נוסעים. לצורך חישוב הדירוג משלבים ב-AirHelp כמה מקורות מידע, ובהם דיוק בזמני המראות ונחיתות, יעילות בטיפול בתביעות (כולל נכונות להעניק פיצוי על אובדן מזוודות ושיבושים אחרים) וכן סקרי נוסעים לגבי טיסותיהם האחרונות, אלפי תשובות מ־54 מדינות, שבהן דרגו מזון, נוחות וצוות.
החברה קבעה כי קטאר איירווייז היא המובילה עם ציון 8.16 מתוך 10. "קטאר איירווייז למקום הראשון (במקום בראסלס), אותו החזיקה בין 2018 ל־2023, ורק ב-2024 ירדה למקום השני", ציינו. במקום השני ניצבת איתיחאד איירווייז, עם ציון 8.07, לאחר שטיפסה מהמקום ה-11 בשנה הקודמת. במקום השלישי וירג’ין אטלנטיק הבריטית, שקיבלה ציון 8.03 וזינקה מהמקום ה-30 אשתקד. את העשירייה הראשונה משלימות קוואנטס, KM מלטה איירליינס, אארומקסיקו, עומאן אייר, סעודיה, בריסל איירליינס ו-LOT הפולנית.
עם זאת הרשימה עשויה לעורר תמיהה כיצד חלק מהחברות התברגו לעשירייה הפותחת. "חברות התעופה האמריקניות ירדו מעט בדירוג השנה, ואף אחת מהן לא נכנסה לעשירייה הראשונה". חברת התעופה האמריקנית הראשונה ברשימה היא אמריקן איירליינס במקום ה-11, ירידה של שבעה מקומות לעומת 2024. אחריה: יונייטד במקום ה-13, דלתא במקום ה-15, ופרונטיר במקום ה-36. ג'טבלו דורגה במקום ה-89 - האחרונה בין החברות האמריקניות, אך בכל זאת עלתה מקום אחד לעומת 2024, אז דורגה 90.
אל על דורגה במקום ה-27 מתוך 117 חברות תעופה שנסקרו, עם ציון כללי של 7.28, ציון 5.8 בעמידה בזמני המראה ונחיתה, ציון של 8.8 בחוות דעת של הנוסעים וציון של 7.2 בטיפול בתביעות נוסעים. בתחתית הרשימה ניתן לראות חברות כמו איג'פט אייר, תוניס אייר, הונג קונג איירליינס, ו-Sunwing Airlines, חברת לואו קוסט קנדית, קוטפת את המקום האחרון.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו