למרות חזרת החברות הזרות - רווח שיא לישראייר

ישראייר מציגה את הרבעון הטוב בתולדותיה עם זינוק של 75% ברווח הנקי, שהסתכם ב-35 מיליון דולר • בד בבד, החברה הודיעה על "מירוץ חימוש" עם כוונת וויז אייר לפתוח בסיס בישראל: במו"מ לרכישת מטוסים ב-80 מיליון דולר ופתיחת קווים לאסיה

רבעון שיא. ישראייר. צילום: עלום מוני שפיר

חברת ישראייר, שבשליטת רמי לוי ושלום חיים, הציגה היום (ראשון) את הרבעון הטוב בתולדותיה ברבעון השלישי של שנת 2025. הרווח הנקי של החברה זינק ב-75% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2024 והגיע ל-35 מיליון דולר. גם ההכנסות עלו משמעותית, ב-55%, והסתכמו ב-258 מיליון דולר. הגידול האדיר ברווחים נרשם על אף חזרת חברות תעופה זרות לנתב"ג, על רקע מנהירה של ישראלים לחו"ל לאחר סיום המלחמה באיראן.

הזינוק בהכנסות נבע בעיקר מעלייה חדה של 43% במספר הנוסעים (807 אלף נוסעים), שהתאפשרה בזכות הפעלת 18 מטוסים בממוצע ברבעון, לעומת 12 מטוסים בלבד ברבעון המקביל. נתח השוק של ישראייר בנתב"ג גדל ב-2.1 נקודות אחוז והגיע ל-13.76%. מגמת הצמיחה צפויה להימשך, כאשר צבר ההזמנות ל-2026 הגיע לשיא של 125 מיליון דולר, גידול של 278% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

נתונים חזקים אחרי המלחמה עם איראן. ישראייר, צילום: קוקו

מוצרים נלווים מצילים את הרווחיות הגולמית

הרווח הגולמי של החברה גדל ב-52% והגיע ל-54 מיליון דולר. עלייה זו התאפשרה למרות התחרות הגוברת, בין היתר בזכות עלייה חדה של 84% במכירת מוצרים נלווים (כמו הושבה וטרולי), שהכנסותיהם הגיעו ל-24 מיליון דולר. מכירת מוצרים אלו תורמת כמעט 100% לרווחיות הגולמית, מאחר שההוצאה השולית לאספקתם זניחה.

פחות מיממה לאחר פגישת יוזף ואראדי, מנכ"ל חברת הלואוקוסט וויז אייר, עם שרת התחבורה מירי רגב, הכריזו חברות התעופה הישראליות, ובראשן ישראייר, כי הן נחושות "להיאבק במהלך בכל האמצעים". ישראייר פרסמה הודעה המבטאת את חששותיה ודרישותיה משרת התחבורה.

דורשים תנאים שווים מול וויז אייר, צילום: GettyImages

בהודעתה, הדגישה ישראייר כי היא אינה חוששת מתחרות אך נלחמת על "הגינות ושוויון" ועל עתיד ענף התעופה הישראלי ועובדיו. ישראייר קוראת לשרת התחבורה להשוות את התנאים התחרותיים, בין היתר על ידי מתן תנאים שווים בהעסקת צוותי אוויר וקרקע זרים בנתב"ג, כפי שאושר לוויז אייר, וכן חלוקת סלוטים (זמני המראה ונחיתה) הוגנת בטרמינל 1, שתתבסס על גודל החברה בפועל וללא העדפות. במקביל, ישראייר נערכת לתחרות: היא נמצאת במו"מ מתקדם לרכישת שני מטוסי איירבוס A330 ארוכי טווח שיאפשרו לה להיכנס לשוק הטיסות לתאילנד, וייטנאם והפיליפינים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר