פחות מיממה אחרי פגישת יוז'ף ואראדי, מנכ"ל חברת הלואו-קוסט וויז אייר, עם שרת התחבורה מירי רגב אודות התוכנית להקים בסיס פעילות (האב) בישראל, חברות התעופה הישראליות הכריזו בתגובה כי הן נחושות להיאבק במהלך בכל האמצעים העומדים לרשותן. חברת ישראייר פרסמה הבוקר הודעה המבטאת את חששותיה ודרישותיה משרת התחבורה.
פגישת רגב ומנכל וויז אייר
בהודעתה, הדגישה ישראייר כי היא אינה חוששת מתחרות אך נלחמת על "הגינות ושוויון" ועל עתיד ענף התעופה הישראלי ועובדיו, במיוחד בתקופה שבה הציבור הישראלי מתמודד עם יוקר מחיה ואתגרים ביטחוניים וכלכליים.
לטענת החברה, האחריות היא להבטיח שתעשיית התעופה המקומית תישאר חזקה, יעילה ונגישה, אך הדבר מחייב תיקון עיוותים רגולטוריים באופן מיידי. ישראייר קוראת לשרת התחבורה להשוות את התנאים התחרותיים, בין היתר על ידי מתן תנאים שווים בהעסקת צוותי אוויר וקרקע זרים בנתב"ג, כפי שאושר לוויז אייר, וכן חלוקת סלוטים (זמני המראה ונחיתה) הוגנת בטרמינל 1, שתתבסס על גודל החברה בפועל וללא העדפות.
ישראייר מציינת כי כיום היא מטיסה יותר נוסעים מוויז אייר ופועלת בקו לאילת, אך זו האחרונה מקבלת פי שלושה סלוטים ממנה. בנוסף, דורשת החברה רפורמה והוזלה משמעותית של אגרות והיטלים בנתב"ג, כולל מתן הנחות על גידול בפעילות ולא רק על גודל, במקום העלאת האגרות והמיסים בכ-14% שבוצעה לאחרונה על ידי השרה.
עוד מתריעה ישראייר בנוגע לסוגיית הביטחון, ודורשת רפורמה אמיתית כפי שהומלץ על ידי המל"ל, שתחזיר שוויון ותפחית את העלויות המוטלות על הציבור. החברה טוענת כי "לא ייתכן שהמדינה תעודד את אזרחיה לטוס בחברות זרות, ותדרוש מהחברות הישראליות סטנדרטים ביטחוניים שונים על חשבונן, תוך שהיא מקשה באופן קיצוני על חברות ישראליות שמחויבות להגנת הנוסעים", ומדגישה כי הדבר אינו שוויוני, לא מקצועי ואינו לטובת הציבור.
כחלק מ"מהלך אסטרטגי משמעותי" שיצא לדרך בהנחיית דירקטוריון החברה, ובמקביל למאבק הרגולטורי, הודיעה ישראייר גם על כוונתה להצטייד במטוסי איירבוס A330 רחבי גוף. הדירקטוריון אישר פתיחת משא ומתן לרכישת שני מטוסים בעלות של כ-80 מיליון דולר, השקעה משמעותית המהווה הבעת אמון בעתיד החברה ובעוצמת השוק המקומי, במטרה לפתח בשנים הבאות קווים חדשים למגוון יעדי תיירות ונופש ארוכי טווח כמו תאילנד, וייטנאם והפיליפינים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו