דירוג 2025 של חברת AirHelp, גוף בינלאומי המתמחה בזכויות נוסעים ובסיוע בקבלת פיצויים על עיכובים וביטולים, חושף תמונה לא מחמיאה עבור ענקיות התעופה מארצות הברית לעומת מקבילותיה בעולם: אף חברת תעופה אמריקנית לא הצליחה להתברג לעשירייה הפותחת.
מי במקום הראשון?
על פי ניתוח שבחן דיוק בזמני הטיסות, חוות דעת נוסעים ויעילות הטיפול בתביעות, כל עשרת המקומות הראשונים נתפסו על ידי חברות לא־אמריקניות - רובן מהמזרח התיכון ומאירופה.
בפסגה: Qatar Airways - שחוזרת לככב אחרי נפילה קלה אשתקד.
אחריה: Etihad Airways ו־Virgin Atlantic.
שלושתן מציגות ביצועים גבוהים בכל הפרמטרים - מהימנות, שביעות רצון נוסעים וטיפול מקצועי ומהיר בתביעות.
האמריקניות צונחות
הנציגה של ארה״ב היא American Airlines, שהצליחה להגיע רק למקום 11 בעולם, ירידה של 7 מקומות לעומת 2024.
למרות זאת, American דורגה ראשונה בארה״ב בזכות פרמטר מפתיע: טיפול בתביעות - הכי טוב בארה״ב.
על פי AirHelp, אמריקן איירליינס גברה על יונייטד ודלתא דווקא בתחום שבו רבים מהנוסעים מרגישים את הכאב: תהליך דרישת הפיצויים.
לעומת זאת, יונייטד ודלתא עקפו אותה בדיוק בזמני טיסות ובחוות דעת נוסעים.
המנצחות- מהמזרח התיכון ואירופה
יחד עם זאת, לפי AirHelp, נוסעים בארה״ב מדווחים על חוויות שירות פחות טובות מאשר באירופה ובמזרח התיכון.
למרות שאמריקן איירליינס השתפרה, ארה״ב עדיין מפגרת מאחור מול החברות מהמזרח התיכון ומאירופה, הנחשבות לשקופות ומהירות יותר בהתנהלות.
חברת התעופה הישראלית, אל על, ממשיכה להיות מדורגת בתחתית הרשימה.
הדירוג העולמי - טופ 10:
Qatar Airways
Etihad Airways
Virgin Atlantic
Qantas
KM Malta Airlines
Aeromexico
Oman Air
Saudia
Brussels Airlines
LOT Polish Airlines

