בשנים האחרונות יותר ויותר חברות תעופה ברחבי העולם זנחו את הכללים הישנים לגבי איך דיילות ודיילים צריכים להיראות ומה עליהם ללבוש.
כללי האיפור, השיער וגרבי הניילון הוקלו ונכתבו מחדש, כשהחברות מסתגלות, לאט ולעתים בחשש, לעולם שמשתנה במהירות. חלק מהשינוי מגיע בעקבות תפיסות של נוסעים, אך לעיתים קרובות הוא נובע מהרצון למשוך עובדים שמסרבים לציית לקודים מיושנים של הופעה.
בין אם אוהבים את זה ובין אם לא, שינוי תקני המדים והופעת הצוות פירושו שגם סניקרס מתחילות למצוא את דרכן למלתחות הדיילים. וכך ג'פאן איירליינס הציגה את נעלי הסניקרס השחורות החדשות, שנציגי הקרקע וצוותי האוויר רשאים כעת לנעול.
לפני שבע שנים קשה היה למצוא חברות תעופה שהתירו לדיילים לנעול סניקרס במשמרת, אך כמה חברות לואוקוסט אימצו את הנעליים כדי לשדר גישה קרובה וקלילה יותר. לא חלף זמן רב עד שדיילים בחברות גדולות ומבוססות החלו לשאול: למה שם כן ואצלנו לא? למה אנחנו לא יכולים גם לנעול נעליים נוחות?
אחת המאמצות המוקדמות הייתה חברת הדגל הספרדית איסריה, שהחלה לחלק לדיילותיה סניקרס ממותגות לפני כמה שנים. מאז הצטרפו אליה KLM וסאס הסקנדינבית. ובכל זאת, מפתיע למדי שחברת תעופה יוקרתית בדירוג חמישה כוכבים אימצה את הטרנד בשלב כה מוקדם.
זה בדיוק מה שקרה ביפן, שם ג'פאן איירליינס הודיעה כי תאפשר אופציית סניקרס לדיילי האוויר בכל חברות הקבוצה, לצד כ־14 אלף עובדי שדה התעופה. עד החודש דיילי החברה נדרשו לנעול נעלי עור שחורות, אופציה שעדיין קיימת, אך כעת הם רשאים לבחור גם בזוג סניקרס שחורות חלקות.
ההחלטה לרכך את תקני המדים נובעת משיקול פרקטי - העובדים מבלים שעות ארוכות על הרגליים, מה שמכביד פיזית ונפשית. שיפור הנוחות אמור לעודד שירות טוב ונעים יותר.
ומה קורה בחברות הישראליות?
באל על אין אישור לסניקרס. דיילות יכולות לבחור האם ללכת עם שטוח או עקבים. מי שבוחרת בעקבים מונחית להחליפם לנעל שטוחה עם ההגעה למטוס, טרם עליית נוסעים.
בארקיע וישראייר הדיילות עולות למטוס עם נעלי עקב נמוך יחסית ורשאיות להחליף לנעלי עבודה שטוחות.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
