חבלה מכוונת? הנזק לתיק של הנוסע. צילום: רדיט

"כאילו נמר טרף אותם": נוסע טוען שהתיק עם חפציו נקרעו לגזרים אחרי טיסה

תייר שטס מצרפת לבריטניה עם ריינאייר, טוען כי נעליו נחתכו, חולצות נשרפו, תחתונים נקרעו, וכי השלט של הרחפן נופץ לחלוטין • האם מדובר בחבלה בזדון?

נוסע אשר טס לאחרונה מצרפת לבריטניה טוען כי כאשר הגיע לאיסוף המזוודות, גילה כי תיקו וחפציו בשווי 1,500 פאונד נקרעו לגזרים.

התייר, שטס עם ריינאייר מניס לנמל סטנסטד, לונדון, כתב ברדיט: "עברתי מהר את הבידוק הביטחוני בסטנסטד וחיכיתי למזוודה על המסוע. חיכיתי וחיכיתי - כלום. אחרי 45 דקות לוח הטיסות הראה שהטיפול בטיסה שלנו הושלם. פניתי לעמדת השירות של ריינאייר, מחשש שהמזוודה אבדה בדרך. למזלי שמרתי את תג המזוודה, ונציגת השירות הצליחה לאתר שהיא נמצאת איפשהו בסטנסטד, חדשות טובות, חשבתי".

חבלה בזדון? מטוס ריינאייר, ארכיון, צילום: דור גבאי

"היא ביקשה ממני לבדוק במסועים אחרים, אולי הושלכה לשם בטעות. לאחר כ-20 דקות של חיפושים, לא האמנתי למראה עיניי: היא חזרה כשהיא מחזיקה בזרועותיה את כל שברי המזוודה ואת חפציי המפוזרים". לדבריו, "התגובה הראשונה שלי הייתה הלם מוחלט. זה נראה כאילו נמר טרף אותה. גם היא הייתה המומה והתנצלה שוב ושוב, אמרה שמעולם לא ראתה דבר כזה".

"כשהתחלתי לבדוק את תכולת התיק - גיליתי שהנעליים שלי נחתכו, חולצות נשרפו ונקרעו, התחתונים נגרסו, התיק עצמו נהרס לגמרי, כבלים נקרעו, ובקר השלט של הרחפן נופץ לחלוטין". הנציגים ביקשו ממנו למלא טופס שבו יפרט כל פריט שניזוק, ולשלוח את הדיווח תוך 48 שעות.

חיכה זמן רב למזוודה על המסוע ובסוף קיבל תיק הרוס. אילוסטרציה, צילום: פידי באמצעות Imagen 4

"כשניסיתי לאסוף את השברים ולעזוב, דברים נפלו לכל עבר. הייתה לי הליכה ארוכה לרכב, ונציגת השירות הציעה לי שקית אשפה כדי להכניס אליה את כל חפציי. קיבלתי אותה, הכנסתי הכול פנימה, ויצאתי מהשדה כמו סנטה קלאוס מדוכא עם שק הריסות על הגב".

למחרת, הוא מילא את כל הטפסים, צרף קבלות ושלח הכול בדיוק לפי ההנחיות. "הסכום הכולל שדרשתי לפיצוי, כולל התיק עצמו, עמד על 1,500 ליש״ט, אבל מאז לא שמעתי מהם כלום. לא תגובה, לא התנצלות, כלום. מזעזע שחברה יכולה להרוס רכוש אישי של אדם ולא לשאת בשום אחריות".

אחד המגיבים כתב לו: "פנית לביטוח הנסיעות שלך? אני לא רואה את ריינאייר מסרבת לשלם, אבל כדאי לזכור שתיקי Rains רכים ולא מאוד עמידים, הם עלולים לטעון שהשתמשת בציוד לא מתאים לחפצים יקרים כאלה". אחרים העריכו שהתיק נלכד בצד המסוע ונטחן על ידי הרצועה הנעה. 

על פי רשות התעופה האזרחית בבריטניה, כשמטען אובד, מתעכב או ניזוק - חברת התעופה אחראית לנזק, אך אין סכום פיצוי קבוע. הפיצוי המרבי עשוי להגיע לכ-1,000 ליש״ט, אך במקרים נדירים בלבד. בריינאייר סירבו להתייחס ל"טענות המבוססות על פוסט בלתי מאומת ברדיט".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...