עם כל הדברים שצריך לחשוב עליהם לפני טיסה, קרם הגנה בדרך כלל לא בראש הרשימה. אבל החלונות במטוס מספקים פחות הגנה ממה שאתם חושבים, במיוחד אם אתם אוהבים לשבת ליד החלון.
"חלונות המטוס אינם חוסמים לחלוטין קרני UVA, אלו שנכנסות דרך הזכוכית ומאיצות את הזדקנות העור", אומרת מרני נוסבאום, דרמטולוגית מוסמכת. "בנוסף, בגובה של 30,000 רגל, החשיפה לקרני UV עולה בשל האטמוספירה הדקה יותר, ולכן קרם הגנה הוא חיוני בטיסה", כך אמרה למגזין TravelandLeisure. היוצא מן הכלל היחיד, היא מוסיפה, הוא בטיסות ארוכות שבהן התריסים נשארים סגורים לאורך כל הטיסה.
50 שוטרים מהכניסה האחורית: פשיטה חריגה על בית מלון בתאילנד
הגובה כן חשוב: בגובה טיסה רגיל, החשיפה לקרינה אולטרה-סגולה היא יותר מכפולה מהחשיפה בגובה פני הים. חלונות המטוס חוסמים את רוב קרני UVB, הגורמות לכוויות שמש ועלולות לגרום לסרטן עור. קרני UVA, בעלות אורך גל ארוך יותר, קשורות בעיקר להזדקנות העור ודלקות. "למרות שחלונות המטוס יכולים לחסום חלק מקרני UVB, הם אינם מסירים את החשיפה לחלוטין", אומרת נוסבאום. "לעומת זאת, קרני UVA יכולות לעבור דרך החלונות, לגרום לנזק ל-DNA שמוביל לפירוק קולגן, קמטים מוקדמים וסיכון מוגבר לסרטן עור".
מיקום המושב גם משפיע: המושב ליד החלון חושף אתכם ליותר קרני UV מאשר המושב במעבר, שכן הוא קרוב יותר למקור הקרינה. אפילו בימים מעוננים או בטיסות שבהן לא מרגישים את חום השמש, חשוב לזכור שהקרניים עדיין פוגעות בעור.
ככל שטסים יותר, הסיכון לנזקי עור מקרינת UV עולה. למעשה, נוסבאום מציינת שלטייסים ולצוותי מטוס יש פי שניים מקרים של מלנומה לעומת האוכלוסייה הכללית. "בגובה גבוה יותר, האטמוספירה הדקה והקרבה לשכבת האוזון משמעה חשיפה מוגברת לקרני UV".
לטסים בתדירות תכופה, נוסבאום ממליצה להפוך את ההגנה מהשמש להרגל יומיומי. "שימוש בסרום עשיר בנוגדי חמצון וב-SPF מינרלי הוא קריטי למניעה והגנה", היא אומרת. אוויר הקבינה יבש במיוחד, עם רמות לחות שלפעמים יורדות מתחת ל-20%. כדי להתמודד עם זה, בחרו קרם הגנה שמגן גם מקרני UV וגם מההשפעה המייבשת של הטיסה.
לא רק קרם הגנה
הגנה מהשמש היא רק חלק מאסטרטגיית הטיפוח של נוסבאום בטיסה. "שתו הרבה מים ומירחו סרום לחות וקרם הגנה לפני העלייה למטוס", היא אומרת. "ולעולם, אבל לעולם, לא לוותר על סרום שפתיים".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
