חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה וענקית הלואוקוסט האירית ריינאייר הודיעו בסוף השבוע על צמצום משמעותי בהיקף טיסות הפנים שלהן בגרמניה, בעקבות עלייה חדה בעלויות התפעול, במסים ובאגרות הנמלים.
מנכ"ל לופטהנזה, קארסטן שפוהר, אמר בריאיון לעיתון "וֶולט אם זונטאג" כי החברה מתכננת לבטל בקיץ הקרוב כ-100 טיסות פנים בשבוע, בהן קווים ממינכן למינסטר/אוסנברוק וממינכן לדרזדן, קווים שהפכו, לדבריו, לבלתי רווחיים. שפוהר ציין כי ההוצאות המקומיות הוכפלו מאז 2019, והזהיר כי ללא הפחתת עלויות אלה, קיצוצים נוספים יהיו בלתי נמנעים. בספטמבר הודיעה החברה כי תקצץ 4,000 משרות מנהלתיות עד שנת 2030.
בלופטהנזה מסבירים כי בעוד שטיסות בינלאומיות שבו להיקפן שלפני מגפת הקורונה, הטיסות הפנימיות בגרמניה מתקשות להתאושש, בין היתר בשל ירידה בטיסות העסקיות והמעבר של חברות לפגישות וידאו במקום נסיעות עבודה.
"הממשלה הגרמנית כשלה"
במקביל, גם ריינאייר הודיעה על ביטול 24 קווים ברחבי גרמניה בחורף הקרוב, והפחתה של כ-800 אלף מושבים, ירידה של כ-10% לעומת השנה הקודמת. המהלך ישפיע על קווים מערים כמו ברלין, המבורג וממינגן, ויכלול גם המשך סגירה של נמלי התעופה דורטמונד, דרזדן ולייפציג במהלך החורף.
סמנכ"ל השיווק של ריינאייר, דארה בריידי, אמר כי מדובר ב"אכזבה" שהממשלה הגרמנית החדשה כשלה בצמצום מיסי התעופה ועלויות הגישה לשדות התעופה, וכי "שוק התעופה הגרמני שבור". לדבריו, דארה השוק הגרמני "זקוק ל"תיקון דחוף". כמו כן האשים את "מונופול המחירים הגבוהים של לופטהנזה", שלדבריו, "אילץ אזרחים גרמנים ומבקרים לשלם את מחירי הטיסות הגבוהים ביותר באירופה".
ריינאייר כבר ביטלה מוקדם יותר השנה מיליוני מושבים בטיסותיה בספרד, כולל ביטול כל הקווים לטנריפה נורד, ויגו וסנטיאגו. בנוסף, 1.2 מיליון מושבים נוספים יוסרו בקיץ הבא ברחבי ספרד, כאשר החברה מתמקדת בהרחבת פעילותה במרוקו וביעדים אחרים באירופה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו