שש דקות מאסון. מטוס ריינאייר, ארכיון. צילום: אי.פי.אי, רויטרס

אסון כבד נמנע: חקירה נפתחה נגד ריינאייר

טיסת ריינאייר ניסתה לנחות פעמיים בבריטניה, אך ללא הצלחה, בשל הרוחות העזות • לבסוף נאלצו להכריז על מצב חירום כאשר הדלק שנותר הספיק לשש דקות טיסה בלבד

חקירה נפתחה השבוע לאחר שהדלק בטיסת ריינאייר כמעט אזל באוויר ונותר עם אספקה לשש דקות טיסה בלבד. הטיסה, שעשתה את דרכה מנמל התעופה בפיזה שבאיטליה אל נמל פרסטוויק בגלזגו ב-3 באוקטובר, הכריזה על מצב חירום "Fuel Mayday" (קוד מצוקה המצביע על כך שהמטוס נמצא בסכנת מיידית) ונחתה נחיתת חירום במנצ׳סטר. האירוע התרחש בזמן שסופת איימי היכתה בבריטניה.

הדלק הספיק לשש דקות. מטוס ריינאייר, ארכיון, צילום: דור גבאי

צוות הטיסה הפעיל קוד חירום 7700, המשמש כאות מצוקה כללי. המטוס, שהופעל על ידי חברת מלטה אייר בשם ריינאייר, ניסה מספר פעמים לנחות בפרסטוויק אך ללא הצלחה, ולאחר מכן ניסה לנחות גם בשדה התעופה אדינבורו, שם גם לא הצליח, בגלל הרוחות העזות. לבסוף הוסט למנצ׳סטר ונחת בשלום כמעט שעתיים לאחר ניסיון הנחיתה הראשון.

לפי הדיווחים, המטוס נחת עם 220 קילוגרם בלבד של דלק במכלים, כמות המספיקה לכחמש או שש דקות טיסה. מדובר בכמות מינימלית הקרובה מאוד למצב שבו המטוס נחשב לבלתי בטיחותי להמשך טיסה.

הנוסע אלכסנדר מרקי, שהגיע ליעדו באיחור, סיפר לעיתון Ayr Advertiser כי "עזבנו את פיזה באיחור בגלל שביתה כללית ופורעים שחדרו למסלול. חששנו שלא נגיע לפני הסופה. הירידה לנחיתה הייתה סוערת, ניסינו לנחות פעמיים ובפעם השנייה כמעט נגענו בקרקע לפני שהמטוס עלה בחדות. רק אחרי שראינו את התמונות ממנצ׳סטר הבנו כמה קרובים היינו לסכנה".

לדברי ריינאייר, האירוע דווח לרשויות הרלוונטיות ביום שישי, 3 באוקטובר. החברה אמרה כי "מאחר שמדובר בחקירה פעילה שאנו משתפים עמה פעולה באופן מלא - אין באפשרותנו להגיב כעת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...