פאנטום 3500. "חוויה בדיונית". צילום: אוטו ארסופייס

חשיפה למטוס מן העתיד: במקום חלונות - מסכים שמשדרים את הנוף

מסכים פנורמיים וצריכת דלק מופחתת ב-60% • פאנטום 3500, שמחירו מגיע ל-19.5 מיליון דולר, צפוי לבצע טיסת בכורה ב-2027

חברת התעופה החדשנית Otto Aerospace חשפה את פאנטום 3500, מטוס פרטי עתידני ללא חלונות בשווי 14.5 מיליון פאונד, שמצויד במסכים פנורמיים דיגיטליים במקום חלונות מסורתיים. המערכת עושה שימוש במצלמות חיצוניות מתקדמות שמעבירות בזמן אמת נופים מכל זווית, ומספקות חוויית טיסה דמוית סרט מדע בדיוני. חברת המטוסים הפרטיים FlexJet חתמה לאחרונה על חוזה לרכישת 300 מטוסים.

המטוס, באורך 6.7 מטר ו-2.3 מטר רוחב, מציע תא נוסעים בגובה שני מטרים עם מקום נוח לתשעה נוסעים. לדבריי מנכ״ל Otto Aerospace, פול טאו, "כבר לא צריך להתכופף לחלון כדי לראות החוצה - אפשר לשבת במושב ולחוות את כל העולם סביבך. זו תחושה סוריאליסטית".

"כבר לא צריך להתכופף לחלון כדי לראות החוצה". פאנטום 3500,

לצד החוויה, המבנה האווירודינמי החלק והיעדר חלונות צפויים להפחית את צריכת הדלק בכ-60% בהשוואה למטוסי עסקים קיימים - ואף ב־90% בשימוש במנועי דיזל בני־קיימא. המשמעות: טווח טיסה משופר ועלויות תפעול נמוכות יותר, מה שעשוי להפוך טיסות פרטיות לזולות יותר מטיסות במחלקת עסקים.

המטוס צפוי לבצע טיסת בכורה ב-2027, עם כניסה לשירות מתוכננת ל-2030, לאחר הסמכת רשות התעופה הפדרלית בארה״ב (FAA).

טיסת בכורה ב-2027. פאנטום 3500, צילום: אוטו ארוספייס

בינתיים כבר נרשמה דרישה גבוהה: חברת המטוסים הפרטיים FlexJet חתמה על חוזה לרכישת 300 יחידות של הפאנטום 3500 בהיקף מוערך של 5.85 מיליארד דולר, כאשר מחיר רשמי של כל מטוס עומד על כ־19.5 מיליון דולר.

עם זאת, לא כולם מתלהבים מהעיצוב הייחודי. ברשתות החברתיות היו שהגדירו את המטוס כ"פחית ענק בלי חלונות", בעוד אחרים כינו את הרעיון "שיווקי בלבד". מנגד, בחברה מדגישים כי השילוב בין קיימות לטכנולוגיה הוא צעד מהפכני בדרך ליעד של ניטרליות פחמנית בענף התעופה עד 2050.

טאו סיכם: "השוק של תעופה פרטית לאנשים אמידים ברחבי העולם גדול בהרבה מהשוק של שיגור ציוד לחלל. הפאנטום 3500 מגדיר מחדש את הגבולות של מה שאפשרי באוויר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...