חבלה בזדון? מטוס ריינאייר, ארכיון. צילום: דור גבאי

מתקפה על ריינאייר: "מהלך מביש, לא רוצים נוסעים מבוגרים"

עם דחייה של שבוע מהמועד המקורי, ריינאייר תעבור לשימוש בכרטיסי עלייה למטוס דיגיטליים בלבד • חרדים וקשישים זועמים: מכה קשה לאנשים שאין ברשותם סמארטפון או שמתקשים בשימוש בטכנולוגיה

ארגונים שונים באירופה מביעים חשש בעקבות הודעת ענקית הלואוקוסאט ריינאייר כי החל מ-12 בנובמבר כל הנוסעים יחויבו להשתמש בכרטיסי עלייה למטוס דיגיטליים בלבד. המשמעות היא שהאפשרות להדפיס כרטיס לפני ההגעה לשדה - אפשרות שבה משתמשים כיום כ־20% מנוסעי החברה - תבוטל. הצעד צפוי להקשות גם על הנוסעים החרדים שטסים עם החברה ואין ברשותם סמארטפון.

לפי נתוני החברה, כ-206 מיליון נוסעים כבר עושים שימוש באפליקציה ובכרטיסים דיגיטליים, אך המהלך עלול להשפיע על כ-40 מיליון נסיעות מדי שנה. ארגונים למען זכויות מבוגרים, בהם Age UK ו-Silver Voices, טענו כי מדובר באפליה גילנית שתקשה על אנשים שאין ברשותם סמארטפון או שמתקשים בשימוש בטכנולוגיה.

"גם חרדים ייפגעו מהמהלך". נוסעים בנתב"ג. למצולמים אין קשר ישיר לכתבה, צילום: יוסי זליגר

דניס ריד, מנהל Silver Voices, אמר כי "זה מהלך מביש. למעשה הם אומרים שהם לא רוצים נוסעים מבוגרים. יש כאן טיעון חזק לאפליה". גם הנוסעים הביעו חשש. "לחמי וחמותי שגרים בספרד אין אפשרות להוריד כרטיס לטלפון. הם לא מבינים בטכנולוגיה - מה יקרה כשהם ירצו לנסוע לבריטניה?"

מנכ"ל הקבוצה, מייקל או'לירי, ניסה להרגיע את הביקורת. לדבריו, גם אמו בת ה-86 משתמשת באפליקציית ריינאייר, והוא עצמו בן 64 עושה בה שימוש תדיר. הוא הבטיח כי בתקופת המעבר, כולל עד אחרי חגי דצמבר - החברה תהיה "סלחנית" ותאפשר לנוסעים עם כרטיסי נייר לעלות למטוס, כל עוד ביצעו צ'ק-אין מקוון.

מנכ"ל ריינאייר מייקל אולירי. "גם אמא שלי משתשמת באפליקציה", צילום: רויטרס

או'לירי הוסיף כי ההנחה שמבוגרים אינם מסוגלים להסתגל לשימוש באפליקציות היא "מתנשאת". לדבריו, רבים מסתייעים בילדיהם או נכדיהם לצורך ההזמנה, ולאחר מכן מאמצים את השיטה בעצמם.

המעבר ל-100% כרטיסים דיגיטליים נדחה בשבוע, ל-12 בנובמבר, כדי להימנע מהעמוס בתקופת החופשות בבריטניה ובאירלנד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...