נוסעי אמריקן איירליינס בארצות הברית חוו היום (רביעי) שעות של תסכול, לאחר שהחברה נאלצה לקרקע מטוסים בעקבות תקלה טכנולוגית. הטיסות נעצרו, חלק מהנוסעים נתקעו על מסלולי ההמראה ואחרים דיווחו על המתנות ארוכות בתוך המטוסים.
ב־Dallas Fort Worth, אחד ממרכזי הפעילות הגדולים של החברה, נרשמו עיכובים כמעט בכל הטיסות וטיסה לניו יורק בוטלה.
החברה מסרה כי מדובר בתקלה באפליקציות תחזוקה המשמשות את מערך הקרקע: "צוותי התחזוקה שלנו עובדים על פתרון הבעיה. בינתיים אנחנו מפעילים נוהלי גיבוי שגורמים לעיכובים, אך לא בוטלו טיסות מעבר למקרים בודדים", נכתב בהודעת דובר החברה.
התקלה הובילה לגל תגובות זועמות ברשתות החברתיות. נוסעים כתבו כי הם "כלואים על המסלול כבר למעלה משעתיים". אחרים דיווחו שהקברניט עדכן אותם כי יש לבצע פעולות ידניות עקב "בעיות חשמליות" שדורשות התייעצות עם התחזוקה בדאלאס.
האירוע קיבל תהודה גדולה במיוחד כיוון שהגיע שעות ספורות אחרי שיונייטד איירליינס נאלצה גם היא לעצור את כל טיסותיה בארה"ב וקנדה בשל "בעיית תקשורת". שם, ההשבתה נמשכה כחצי שעה בלבד והטיסות שבו לפעילות רגילה.
באמריקן מיהרו להבהיר כי "הנוסעים יעברו שיבוץ אוטומטי בטיסות חלופיות והכבודה תנותב מחדש". באתר החברה ובאפליקציה הוקמו אפשרויות לשינוי טיסה עצמי או שימוש בעמדות ממוחשבות בשדות התעופה. למרות ההבטחות, בשטח נרשמו עומסים ועוגמת נפש. נוסעת אחת כתבה: "אני מקווה לטוס באמריקן טיסה אחת בזמן. בכל פעם מחדש צצה תקלה אחרת".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
