איגוד התעופה המקצועי הגרמני Vereinigung Cockpit, פרסם ממצאי סקר לפיו 44% מהטייסים נרדמים באופן קבוע בטיסות, 12% כמעט בכל טיסה, ו-7% אינם זוכרים כמה פעמים נרדמו.
בסקר שנערך בקרב יותר מ-900 טייסים, 93% הודו כי נמנמו במהלך טיסות בחודשים האחרונים, ו-99% אמרו כי ישנו לפחות פעם אחת במהלך טיסה. האיגוד אמר כי 44% נמנמו באופן קבוע, כולל 12% כמעט בכל טיסה ו-33% מדי פעם. 3% נוספים אמרו שישנו רק פעם אחת, ו-7% לא זכרו כמה פעמים ישנו בזמן העבודה.
רוב הנשאלים, 73%, אמרו שהם לא מצליחים לנוח כראוי בין הטיסות.
המדגם כלל 64 משתתפים מ-Ryanair ושלושה מ-EasyJet.האיגוד הגדיר תנומה כ"שלבי מנוחה מבוקרים במהלך הטיסה" ותיאר אותה כמציאות קיימת. מטעם הארגון נמסר שהסקר לא מייצג את כל אוכלוסיית הטייסים בגרמניה, אך כינה את הדפוס שעולה תמרור אזהרה: "תנומה קצרה אינה קריטית כשלעצמה. אך צוות תא נוסעים מותש באופן קבוע מהווה סיכון משמעותי", אמרה קתרינה דיזלדורף, מעובדות הארגון.
דיזלדורף אמרה כי מה שהתחיל כאמצעי קצר טווח להתרעננות הפך לתגובה קבועה ללחץ מבני.
האיגוד אמר כי הטייסים מבצעים את תפקידם בעודם עייפים יתר על המידה עקב לוחות זמנים צפופים, מחסור בכוח אדם ולחץ תפעולי גובר, כאשר התנאים מחמירים במהלך שיא הקיץ.
ארגון Vereinigung Cockpit, המייצג כ-10,000 טייסים ואנשי צוות תא טייס בגרמניה, קרא לחברות התעופה ולרשויות לנקוט בצעדים דחופים. הארגון קרא לניטור טוב יותר של שעות הטיסה, להכרה בעייפות הצוות כגורם בטיחותי, ולאכיפה מחמירה יותר של מגבלות זמן הטיסה.
כמו כן, קרא הארגון לרגולציה שתתמודד עם שעות העבודה הארוכות. האיגוד הציג את המנוחה המבוקרת ככלי בטיחותי כאשר היא מנוהלת כהלכה, אך הזהיר כי עומס העבודה הגדל הופך אותה לסממן לצורך ברפורמה.
לפי נציגי הארגון מטוסים בדרך כלל טסים על טייס אוטומטי במהלך הטיסה, והפסקות מבוקרות של אחד משני אנשי הצוות במהלך הטיסה נחשבות לדבר מקובל.
סקר שנערך בשנת 2023 בקרב 6,900 אנשי מקצוע בתחום התעופה ב-31 מדינות אירופיות מצא כי שלושה מתוך ארבעה טייסים הודו שנרדמו לכמה שניות במהלך טיסה בחודשים הקודמים, ו-74% אמרו שנמנום הפך לנוהג מקובל; 44% דיווחו שנמנמו בטיסות קצרות ו-56% בטיסות ארוכות, ורבע דיווחו על חמישה מקרים כאלה או יותר.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו