חברת הלואו־קוסט האירית ריינאייר מעלה ספקות כבדים לגבי חזרתה לפעילות בישראל גם לאחר שהאלימות סביב המלחמה בעזה תדעך. מנכ"ל הקבוצה, מייקל או’לירי, אמר השבוע כי החברה "נמאס לה להיות מסובבת" על ידי הרשויות בנתב"ג, והיא בוחנת ברצינות אם להמשיך להשקיע בקו הישראלי.
הצהרתו החריגה של או’לירי מגיעה על רקע השעיית הטיסות של ריינאייר לישראל עד סוף אוקטובר לפחות. לדבריו, לצד המצב הביטחוני הקשה, נמל התעופה בן־גוריון מקשה על פעילות החברות המוזלות - בין השאר בשל עלויות תפעול גבוהות.
בענף התעופה מעריכים כי ריינאייר, שמפעילה מאות קווים באירופה ומחוצה לה, עשויה להעדיף להפנות את המטוסים ליעדים יציבים יותר אם לא תראה שינוי ממשי במצב בישראל. "לחברה יש אלטרנטיבות רבות, והיא לא מחויבת לשוק הישראלי", אמר גורם בענף.
עבור הנוסעים הישראלים, שמצאו בריינאייר אופציה זולה במיוחד ליעדים באירופה, מדובר באיום ממשי על כיסם. היעלמות החברה עלולה לצמצם משמעותית את התחרות על מחירי הטיסות ולהחזיר את המחירים לשמיים.
בינתיים במשרד התחבורה נעשים מאמצים גדולים להחזיר את החברות הזרות לפעילות מלאה, תוך מתן מענה ביטחוני מתאים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
