הטרקלין החדש בשדה התעופה לוטון לנוסעים עם צרכים מיוחדים. צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

רשימת משאלות הובילה ליצירת טרקלין חדש בשדה התעופה בלונדון

לאחר שבמשך שנים נחשב לנמל התעופה הגרוע ביותר למשתמשים בכיסאות גלגלים, לוטון מציג לראשונה טרקלין מותאם אישית ושירותים חדשניים לנוסעים עם צרכים מיוחדים - והכל בזכות רשימת משאלות שהגישה קבוצת תמיכה לנוסעים עם מוגבלויות

נמל התעופה לוטון (LLA) בלונדון חווה מהפך משמעותי בשירותיו לנוסעים עם מוגבלויות.

אחרי שנים שבהן נחשב אחד הנמלים הגרועים ביותר בבריטניה מבחינת נגישות, הנמל מציג כיום טרקלין חדש ומתקדם לנוסעים הזקוקים לסיוע, לצד שירותים חדשניים שמטרתם להקל על הנסיעה ולספק חוויית טיסה בטוחה ונוחה.

בטרקלין ניתן למשל למצוא חללים רגועים ושקטים לסובלים מרעש או חרדות, עמדות טעינה בגובה מותאם לכיסאות גלגלים חשמליים וצוות שמיומן במתן הנחיות ברורות ומרגיעות והתמודדות עם צרכים מיוחדים. 

הטרקלין החדש נבנה בעקבות "רשימת משאלות" שהגישה קבוצת תמיכה לנוסעים עם מוגבלויות, הכוללת מעל 700 בקשות אישיות שנשלחות מדי יום. בין השינויים הבולטים: כיסאות גלגלים חשמליים לשימוש עצמי, שירותי ליווי מותאמים אישית ומתקנים מיוחדים לנוסעים עם צרכים שונים למשל גם למי שסובל מהפרעות שלא תמיד נראות כמו אוטיזם, אלצהיימר או לקות שמיעה.

השדה מציע כיסאות גלגלים רגילים וכיסאות חשמליים לשימוש עצמי, צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

אנדי וייט, המשתמש בכיסא גלגלים ויו"ר פורום הנגישות של נמל לוטון, מציין: "זה אתגר להתאים את השירות לכל אחד, אבל רוב מה שביקשנו נמצא כאן כבר היום".

הצלחת הנמל ניכרת גם בדירוג הרשמי של רשות התעופה האזרחית הבריטית (CAA), שהעניקה לו את ההערכה הגבוהה ביותר לנגישות.

הביקורת והדירוג הגיעו אחרי שנים שבהן נוסעים רבים חוו קשיים - כולל מקרים שבהם כיסאות גלגלים נשכחו בטיסות קודמות, מה שהוביל לחוסר ניידות ואובדן עצמאות.

לנמל יש כיום צוות ייעודי שמלווה נוסעים עם צרכים שונים, בין אם מדובר בליווי אישי לנוסע בכיסא גלגלים או בסיוע לנוסעים עם לקויות ראייה, כדי להתמצא בשדות התעופה ובמבדקים הביטחוניים.

בשדה מתקיימים סיורים מקדימים בשדה התעופה כדי להכיר את הצ’ק-אין, הביטחון והלוחות כדי להפחית חרדה,

כמו כן, מתקיימים "ימי נגישות", שמאפשרים לנוסעים להכיר את נמל התעופה ולהתרגל לתהליכי הצ’ק-אין והעלייה למטוס לפני הטיסה.

לנמל התעופה לוטון גם תוכניות להרחבת הנמל ושיפור השירות כדי שיוכל להתמודד עם עד 32 מיליון נוסעים בשנה. "כל משוב הוא הזדמנות ללמוד ולהשתפר", מסכמת קלייר ארמסטרונג, ראש חוויית האורחים בנמל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...