סיוט באוויר: שירותי המטוס קרסו - נוסעים נאלצו להשתמש בבקבוקים

נוסעים בטיסה מבאלי נתקעו שש שעות בלי שירותים - חלקם נאלצו להרטיב את עצמם, אחרים קיבלו הוראה להשתמש בבקבוקים • וירג’ין אוסטרליה מתנצלת ומבטיחה פיצוי

מטוס וירג'ין אוסטרליה. צילום: רויטרס

טיסה של וירג’ין אוסטרליה מבאלי לבריסביין הפכה אמש (חמישי) לחוויה בלתי נשכחת ולא במובן הטוב. לפי עדויות נוסעים, כל שירותי המטוס הפסיקו לפעול במהלך הדרך, והנוסעים נאלצו להתמודד עם ריחות חריפים, תורים בלתי נגמרים ואפילו הוראה מהדיילים "להשתמש בבקבוקים".

הטיסה, VA50, המריאה מבאלי עם שירותים מוגבלים מלכתחילה. נוסעים סיפרו כי כבר מההמראה עמד לרשותם תא שירותים יחיד, שגם הוא התקלקל באמצע הדרך, כשנותרו עוד כשלוש שעות טיסה. "חיכינו מעל 40 דקות כדי להשתמש בשירותים. אישה מבוגרת פשוט לא הצליחה להתאפק והרטיבה את עצמה. זה היה משפיל ומזעזע", העיד אחד הנוסעים.

לפי עדויות, הצטברו צואה וניירות טואלט עד שהשירותים עלו על גדותיהם ופסולת אנושית דלפה לרצפת המטוס. "הצוות אמר לנו שאין ברירה אלא להקל על עצמנו בבקבוקים או על מה שכבר יש בתוך האסלה", סיפר נוסע אחר.

בווירג’ין אוסטרליה אישרו כי התקלה התרחשה אך הדגישו שהשירותים הפסיקו לפעול רק בשעה ו-40 הדקות האחרונות של הטיסה. החברה מסרה התנצלות רשמית והודיעה כי תזכה את הנוסעים על כרטיסי הטיסה, תוך הבטחה "לבדוק את המקרה לעומק".

חברת וירג'ין אוסטרליה הודיעה כי תזכה את הנוסעים, צילום: AFP

איגוד עובדי התחבורה באוסטרליה הצטרף לביקורת וטען כי מדובר בסיכון בריאותי חמור לצוות ולנוסעים: "זוהי עוד דוגמה לתעשייה שמעדיפה רווחים על פני בטיחות ותנאי עבודה", אמרה אמילי מקמילן, מזכ"לית האיגוד.

למרות הפיצוי המובטח, רבים מהנוסעים הגדירו את החוויה כ"סיוט באוויר" שאותו יעדיפו לשכוח.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר