אחת הדיילות אמרה לו ש“אין מה לעשות”. אילוסטרציה. צילום: ג'מיני

דיילי אוויר חושפים: 11 הרגלים שנואים שנוסעים עושים בטיסה

לקיחת פריטים ישירות מהעגלה, דרישה לארוחה אחרי שהשירות הסתיים ונגיעה בדיילים • התנהגויות מסוימות עלולות להקשות על עבודת הצוות - או אפילו לסכן את הבטיחות

רוב הנוסעים עולים למטוס בנינוחות ובלי רצון לייצר בעיות. אבל מה שלעתים נראה מנומס או מתחשב על הקרקע, עלול דווקא להרגיז את צוות הדיילים באוויר. מהשלכת אשפה מוקדם מדי ועד "עזרה" בסידור תאי המטען, מחוות שמרגישות מועילות עלולות להקשות על עבודת הצוות - או אפילו לסכן את הבטיחות.

כדי לעזור לכם להימנע מ"מלכודות" כאלה, הנה 12 הרגלים נפוצים של נוסעים שדיילי האוויר לא סובלים.

נגיעה בדיילים כדי לקבל תשומת לב: גם אם מדובר בנגיעה עדינה או טפיחה - זו חציית גבול. עדיף לומר "סליחה" בנימוס או ללחוץ על כפתור הקריאה במקום מגע פיזי.

דיילת בשירותי המטוס. אל תנדנדו יותר מדי (אילוסטרציה), צילום: נוצר באמצעות בינה מלאכותית GROK

שימוש בכינויים או מילות חיבה: מילים כמו "מותק" או "חמודה" אולי נאמרות בכוונה טובה, אבל אינן מתאימות בסיטואציה מקצועית. פנייה מנומסת עדיפה בהרבה.

לקיחת פריטים ישירות מהעגלה: עגלת השירות אינה בשירות עצמי. כשהנוסעים לוקחים בעצמם אוכל או שתייה, זה פוגע גם בבקרת מלאי וגם בהיגיינה.

לא לוקחים לבד מהעגלה. אילוסטרציה, צילום: נוצר באמצעות ג'מיני AI

מסירת אשפה (במיוחד מלוכלכת) מוקדם מדי: עדיף להחזיק את האשפה עד למועד איסוף מסודר, במיוחד פריטים לא נעימים כמו חיתולים. דיילים לא רוצים להתמודד עם זה בידיים חשופות.

סידור מחדש של תאי המטען או חפצים של אחרים: גם אם נראה שזה עוזר - זה מבלבל את הנוסעים והצוות ועלול לסבך את ירידת הנוסעים מהמטוס. עדיף להכניס במהירות את החפצים ולתת לצוות לארגן.

ניסיון לבצע את תפקיד הדיילים או לתקן נוסעים אחרים: גם אם הכוונה טובה – למשל לציין שמישהו לא הרים את משענת הכיסא - זה רק מוסיף לחץ ועימותים. תנו לדיילים לטפל בזה.

כמה מההרגלים אתם מכירים מקרוב? אילוסטרציה, צילום: נוצר באמצעות ג'מיני AI

בקשת מים מייד עם העלייה למטוס: שלב העלייה עמוס במשימות בטיחות. בקשות מים או תרופות באותו זמן מקשות על הזרימה. עדיף לשתות בשער לפני העלייה.

שימוש בשירותים במהלך חלוקת האוכל: קשה ולא בטיחותי לעבור בין עגלות השירות לשירותים. עדיף להמתין עד שהשורה שלכם תתפנה.

לחיצה חוזרת ונשנית על כפתור הקריאה: צרכים דחופים לגיטימיים, אבל לחיצה חוזרת על כפתור הקריאה בשביל שטויות רק מסיחה את הצוות. סבלנות מועילה.

הסתמכות על הצוות להרים מזוודות כבדות: דיילים לא אמורים להרים מטענים כבדים, זה עלול לגרום לפציעות קשות. אם התיק כבד מדי, שקלו לשלוח אותו לבטן המטוס.

דרישה לארוחה אחרי שהשירות הסתיים: חלוקת הארוחות מתוזמנת היטב. מי שפספס - כנראה לא יקבל הזדמנות נוספת. עדיף להצטייד בחטיף אישי.

דיילי האוויר מאזנים בין בטיחות, שירות ללקוחות ויעילות - כל זה בגובה 30 אלף רגל. הרגלים שמרגישים "מנומסים" עלולים דווקא להכביד עליהם ולהפריע לסדר. כשנוסעים מתחשבים באמת, הטיסה נעימה ובטוחה יותר לכולם.

טיפים לנוסע מתחשב

ארזו חכם: תיק קל שתוכלו להרים בעצמכם, וחפצים קטנים מתחת למושב.

הקפידו לשתות לפני העלייה: בקבוק מים סגור מהשער חוסך טרחה לצוות.

השתמשו בכפתור הקריאה במתינות - רק כשבאמת דחוף.

שמרו את האשפה עד איסוף - ואם זה מלוכלך, הכניסו לשקית.

התחשבו בשירותים - הימנעו משימוש בהם בזמן שירות או לפני המראה ונחיתה.

שמרו על שימוש סביר בטכנולוגיה - אוזניות, ווליום נמוך, תשומת לב להוראות.

צייתו מייד להנחיות הצוות - זה עניין בטיחותי, לא בחירה אישית.

הביאו חטיפים משלכם – למקרה שתישארו רעבים.

היו מנומסים וסבלניים - חיוך ו"תודה" עושים לדיילים את היום.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...