הנוסע הפסיד 17 אלף דולר -יונייטד: "אנחנו בוחנים את המקרה במלואו". צילום: GettyImages, Instagram / @dsmokexu

נוסע הפסיד 17 אלף דולר בגלל "נציג" מזויף של יונייטד איירליינס

נוסע מקולורדו התקשר למוקד הרשמי של יונייטד איירליינס כדי לשנות טיסה ונפל קורבן לנוכל שהתחזה לנציג החברה • עכשיו הוא מנסה להשיב את כספו תוך חקירה מצד יונייטד ואמריקן אקספרס

חופשת קיץ משפחתית הפכה לסיוט עבור דן סמוקר, תושב דנוור קולרדו, שטוען כי נפל קורבן לתרמית מתוחכמת בזמן שניסה לשנות טיסות ביונייטד איירליינס. התוצאה: הפסד של 17 אלף דולר ותסכול מול חברה בינלאומית שמודה כי ייתכן שאחת מנציגותיה העבירה אותו בטעות אל נוכל.

כך פעלה התרמית

בחודש מאי בוטלה טיסתו של סמוקר עקב תקלה מכנית. הוא התקשר למוקד שירות הלקוחות של יונייטד, שוחח עם נציגה, ולאחר שהושם בהמתנה חובר לאדם שהציג את עצמו כ"דייוויד".

אותו "נציג" הבטיח לו פתרון מהיר: רכישת כרטיסים חדשים - ולאחר מכן החזר כספי מלא.

סמוקר, שנלחץ לא לאבד את החופשה המשפחתית, נענה ושילם 17 אלף דולר באמצעות קישור תשלום שנראה לו אמין. בהמשך קיבל אפילו מייל עם פרטי החזר. אלא שהכסף מעולם לא חזר, ומאוחר יותר התברר כי כלל לא בוצעה עסקה מול יונייטד - אלא מול אתר מזויף.

גילוי התרמית

כשההחזר לא הגיע, סמוקר ניסה להתקשר ל"דייוויד" שוב וגילה שמספרו נחסם. פוסט שפרסם ברשתות החברתיות עורר תשומת לב של תחנת טלוויזיה מקומית, שחשפה את התרמית. רק אז הבין כי כספו נעלם.

יונייטד מצידה הודתה כי ייתכן שנציגה של החברה שגתה ובמקום להשתמש במערכת הפנימית, חיפשה בגוגל את מספר הטלפון של לופטהנזה, שותפת הקודשייר, והעבירה את השיחה הלאה. אלא שמספר הטלפון שנמצא בגוגל היה מזויף, והגיע לידי נוכל.

תגובת יונייטד 

החברה הודיעה כי פתחה בחקירה וכי היא פועלת יחד עם אמריקן אקספרס להשבת הכסף. עם זאת, היא הדגישה כי הסכום לא חויב דרכה ולכן אינה יכולה להחזירו ישירות.

מיונייטד נמסר "אנו נמצאים בקשר ישיר עם הלקוח כדי להבין מה קרה, ובוחנים את המקרה במלואו. אנו מחויבים למצוא פתרון הוגן עבורו".

סמוקר שעדיין ממתין להכרעה מול אמריקן אקספרס ויונייטד ומקווה לראות את כספו מוחזר אמר: "אם זה קרה לי, אני בטוח שזה קרה לעוד אנשים. זו לא סתם טעות שלי - זה כשל במערכת".

מכת מדינה: "תרמית מתחזה עסקית"

בוועדה הפדרלית לסחר (FTC) מגדירים מקרה כזה כ"Business Imposter Scam" - תרמית שבה נוכל מתחזה לנציג עסק לגיטימי.

החיוב שנקלט בחברת האשראי של הנוסע נרשם כחיוב כללי עבור חברת תעופה ולא עבור יונייטד, צילום: Instagram / @dsmokexu

לפי נתוני ה-FTC, במחצית הראשונה של 2025 בלבד דווחו מעל חצי מיליון מקרי תרמית מסוג זה, עם הפסדים של יותר מ-1.6 מיליארד דולר.

לדברי קתי דאפן, מנהלת בכירה ב-FTC, "הונאות כאלה מנצלות חיפושים בגוגל: הנוכלים קונים מודעות בתשלום ומקדמים מספרי טלפון מזויפים שנראים כאילו הם של החברות עצמן".

איך להגן על עצמכם?

ה-FTC ממליצה:

לבדוק תמיד שהקישור או מספר הטלפון נמצאים באתר הרשמי של החברה, ולא במודעת פרסום.

לא להעביר כספים מיידית לאדם לא מוכר.

לשתף אדם קרוב לפני ביצוע עסקה חריגה.

לא ללחוץ על קישורים חשודים שהגיעו בהודעת טקסט או מייל לא צפויים.

ה-FTC ממליצה גם להגיש דיווח על כל תרמית, שכן כל מידע כזה עוזר לחוקרים ולרשויות לאתר נוכלים ולמנוע הפסדים נוספים לציבור.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...