לאחר שאל על הודיעה אתמול (שלישי) על הקמת ועדת איתור ייעודית לבחירת מנכ"ל חדש, מתחילה להתגבש בורסת השמות סביב זהות מחליפתה של דינה בן טל גננסיה, שהודיעה על רצונה לסיים את תפקידה לאחר כשלוש וחצי שנות כהונה.
השמות שמוזכרים בענף
בענף התעופה מוזכרים בימים האחרונים ארבעה מועמדים עיקריים:
חובב בן דוד, סמנכ"ל המבצעים של אל על וטייס ותיק במקצועו, המנהל את תחום התפעול המבצעי של החברה.
בן דוד נחשב לדמות מוערכת בקרב צוותי האוויר ובעל ניסיון נרחב בניהול מערכי טיסה מורכבים. על פי הערכות בן דוד נחשב למועמד מוביל.
שלומי זפרני, סמנכ"ל המסחר של אל על, נחשב לכוכב עולה בענף התעופה הישראלי. זפרני בנה לעצמו מוניטין של מנהל צעיר ודינמי שמכיר לעומק את פעילות החברה.
בתעשייה מעריכים כי במידה ולא ימונה למנכ"ל, ייתכן שיורחבו תחומי אחריותו כך שיכללו את תחום המטען, הפעילות הבינלאומית וסאן דור - מהלך שיחזק את מעמדו בצמרת החברה.
לימור בוזגלו, סמנכ"לית משאבי אנוש באל על. נחשבת לדמות אהודה מאוד על העובדים ובקשרים טובים עם ועד העובדים - נקודה שיכולה להיות משמעותית בתהליך הבחירה.
בוזגלו בעלת ניסיון ניהולי רחב בחברה ומשלבת ידע מקצועי עם יחסי אנוש מצוינים, מה שהופך אותה למועמדת בולטת במסדרונות החברה.
לצד מועמדים פנימיים, קיימת גם אפשרות ממשית לגיוס חיצוני, שיביא עימו ניסיון ונקודת מבט רעננה לניהול החברה.
עמיקם נורקין, לשעבר מפקד חיל האוויר, מוזכר כאופציה חיצונית משמעותית.
נורקין פרש מצה"ל לאחר קריירה צבאית מרשימה, במהלכה הוביל את חיל האוויר בתקופות רגישות ומורכבות.
הוא נחשב לאסטרטג מנוסה ולבעל ניסיון ניהולי רחב היקף, שיכול להביא רוח חדשה לאל על ולחזק את מעמדה בסביבה תחרותית.
תהליך הבחירה - פתוח ורשמי
על פי הודעת אל על, ועדת האיתור החלה השבוע את עבודתה בראשות יו"ר דירקטוריון אל על ובהשתתפות נציגים נוספים מהדירקטוריון, לרבות דירקטור חיצוני. התהליך מלווה על ידי חברת ההשמה "פרג משאבי אנוש", בבעלות פזית אלחלל.
הוועדה תקבל בשבועות הקרובים מועמדים נוספים, תקיים ראיונות עומק ותמליץ על מועמד שייבחר בסופו של דבר על ידי הדירקטוריון.
האתגרים שמחכים למחליף
המנכ"ל החדש יידרש להתמודד עם שוק תחרותי במיוחד, עלויות דלק ותפעול גבוהות והשלכות גיאופוליטיות מורכבות, שימשיכו לאתגר את עתידה של אל על בשנים הקרובות.
בנוסף, החברה מתמודדת גם עם לחץ מתמשך לשפר את השירות ללקוחות ולחדש את צי המטוסים, תוך שמירה על יציבות פיננסית. מעבר לכך, השינויים בשוק העבודה והצורך בשימור טייסים ואנשי צוות מקצועיים מוסיפים לאתגר.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
