נוסעים בטיסות ארוכות רגילים לקבל שמיכות כדי לישון או להתחמם, אבל לפי בכיר בחברת תיירות, עדיף לוותר על הפינוק הזה. הסיבה: לא כל השמיכות שמוגשות לנוסעים באמת עוברות ניקוי בין טיסה לטיסה.
אל.פי מוריס, מנכ"ל חברת התיירות Busbud, שוחח עם מגזין Fodor’s Travel וסיפר כי למרות ששמיכות רבות כן עוברות כביסה תעשייתית בטמפרטורה של 60-90 מעלות ועטיפה הרמטית, חלק ניכר לא עובר את אותו התהליך.
לדבריו, בטיסות רגילות, עגלות הכביסה יוצאות ישר מהמטוס למכבסה חיצונית, שם השמיכות והציפיות נשטפות בחום גבוה עם מי חמצן, מתייבשות ונעטפות בשרוול פלסטיק. לכן, אם אתם מוצאים שמיכה באריזה הדוקה וסגורה, יש סיכוי טוב שהיא אכן נקייה.
אלא שבמקרים של עיכובים בלוח הזמנים, צוותי הקרקע נאלצים לאלתר. “אם הטיסה הקודמת נחתה באיחור ויש רק 25 דקות להכין את המטוס, הצוותים פשוט משאירים את השמיכות שנראות לא בשימוש, מקפלים ומחזירים למקום”, הסביר מוריס. "הם מקווים שהנוסע הבא לא ישים לב".
מוריס אף סיפר כי מנהל קו באחד מנמלי התעופה העמוסים הודה בפניו שרק חמישית מהשמיכות במחלקת תיירים עוברות כביסה, היתר פשוט מקופלות מחדש, אלא אם כן הלכלוך ניכר עליהן.
סוכנת הנסיעות ג'ורג’יה פוקס שיתפה בתקרית אישית: היא פתחה שמיכה שנראתה אטומה, וגילתה בתוכה שיערות ארוכות, כתמי מייקאפ וריח עדין של שמפו. “זה הרגיש כאילו מישהו כבר ישן בה”, סיפרה. המומחים ממליצים לנוסעים לשים לב במיוחד אם השמיכה לא ארוזה, נראית מקומטת או מריחה באופן חשוד, ועדיף להביא בגד חם מהבית.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו