ממצאים ראשוניים מהחקירה של התרסקות טיסת אייר אינדיה חושפים כי צוות הטיסה ניתק את זרימת הדלק לשני מנועי המטוס, זמן קצר לאחר ההמראה. מדובר בפעולה קריטית שהביאה לאובדן מוחלט של כוח ודחף – ולהתרסקות הקטלנית. עם זאת, עדיין לא ברור אם הפעולה בוצעה בטעות, מתוך בלבול או מסיבה אחרת.
המטוס, מדגם בואינג 787 דרימליינר, התרסק ב־12 ביוני דקות לאחר שהמריא מאחמדבאד שבהודו בדרכו ללונדון. מתוך 242 נוסעים ואנשי צוות, נהרגו 241. על הקרקע נהרגו 19 נוספים. רק אדם אחד כאמור שרד.
"כיבוי" זרם הדלק - מה זה אומר?
המטוס מצויד במתגים המאפשרים לטייסים לנתק את זרימת הדלק למנועים, פעולה שמבוצעת בדרך כלל רק בתנאי חירום. כשהמתגים האלה מועברים למצב "CUTOFF", זרם הדלק נפסק והמנוע מפסיק לפעול. במקרה הזה, שני המנועים כבו בזה אחר זה, זמן קצר מאוד לאחר ההמראה, וללא דחף - המטוס פשוט צנח.
האם זו טעות אנוש? עדיין לא ברור
לפי הדיווחים בוול סטריט ג'ורנל ובמגזין The Air Current, מתגי הדלק הופעלו בידי הצוות, אך החקירה עדיין לא קובעת האם זו הייתה טעות בהפעלה, תגובה לאזעקה או בלבול מול תקלה מדומה. כל האפשרויות עדיין נבחנות.
אין כרגע כל סימן לתקלה טכנית במנועי המטוס או במערכותיו – ולפיכך, עיקר הבדיקה מתמקדת בהתנהלות הצוות ובנסיבות שקדמו לפעולה החריגה.
המשך הבדיקות
צוותי חקירה מהודו, ארצות הברית, בואינג וחברת GE (שייצרה את מנועי המטוס) משתפים פעולה באיסוף הנתונים וניתוחם. החקירה הסופית צפויה להימשך

