בעיצומה של עונת הקיץ, מחקר חדש מגלה כי יותר משישה מיליון נוסעים בשנה נדחים מטיסות, גם אם יש בידם כרטיס תקף.
הדבר קורה בגלל תופעת אובר-בוקינג (overbooking), כאשר חברות תעופה מוכרות יותר כרטיסים ממספר המושבים הזמינים בפועל, מתוך הנחה כי חלק מהנוסעים לא יגיעו. אך כאשר כל הנוסעים כן מתייצבים, מישהו נשאר על הקרקע - וזה עלול להיות אתה או את.
לפי מחקר של אתר ההשוואות Go.Compare, שהתבסס על נתוני רשות התעופה האזרחית הבריטית (CAA), כשליש (32%) מהנוסעים לא הורשו כלל לעלות למטוס - כלומר כ-6.6 מיליון איש בשנה.
כאשר טיסה מלאה מעבר למותר, חברות התעופה מחויבות חוקית להציע לנוסעים טיסות חלופיות, פיצוי וסיוע. כ-84% מהנוסעים שהודחו הועברו לטיסה חלופית, אך כ-1 מכל 6 נותרו ללא טיסה כלל, כלומר כמעט מיליון נוסעים. כ-71% מהם דיווחו כי הפסידו כסף כתוצאה מהאירוע.
למרות זאת, פחות ממחצית (44%) מהם ניסו לממש את זכויותיהם דרך ביטוח הנסיעות. מומחה לביטוח נסיעות מטעם Go.Compare, ריס ג'ונס, ממליץ לנוסעים להכיר את זכויותיהם: "אם לא אפשרו לך לעלות למטוס - בקש אישור בכתב שהסיבה היא רישום יתר. שאל מיידית כיצד החברה מתכוונת לסייע - האם יציעו טיסה אחרת, כיסוי הוצאות או פיצוי. שמור את כל המסמכים - כרטיסים, תכתובות עם החברה וקבלות להוצאות".
הוא מוסיף שניתן ואף רצוי להגיש תלונה לחברת התעופה - ואם זו לא נפתרת, אפשר לפנות לרשויות הגנה לצרכן או לגוף גישור מוסמך. למרות שרוב פוליסות הביטוח אינן מכסות מקרים של רישום יתר, יש כאלה שמציעות הרחבת כיסוי עבור "שיבושי נסיעה". כדאי לבדוק זאת מראש.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו