חברת וירג'ין אוסטרליה הודיעה כי תחזיר כסף ליותר מ-60,000 נוסעים, בשל טעות פנימית שהובילה לעמלות מנופחות בגין שינויי מסלול, כך על פי ה"גרידאן".
חברת התעופה גילתה את הבעיה לאחר בדיקת שדרוג למערכת ההזמנות והכרטוס שלה. הטעות התרחשה בין 21 באפריל 2020 ל-31 במרץ 2023, והשפיעה על לקוחות שביצעו שינויים בהזמנותיהם במהלך תקופה זו. העסקאות השגויות התרחשו כאשר כרטיסים תומחרו מחדש באופן שלא תאם את מדיניות חברת התעופה בתגובה לשינויי מסלול של לקוחות.
ההחזר הממוצע לנוסע צפוי להגיע ל-55 דולר, וההערכות מצביעות על כך שהסכום הכולל שיוחזר עשוי להגיע לכ-3.3 מיליון דולר. חלק מהלקוחות עשויים לקבל החזרים של עד 200 דולר. כ-61,000 לקוחות זכאים להחזר, כ-0.1% מכלל ההזמנות שעובדו על ידי וירג'ין אוסטרליה במשך חמש שנים.
חברת התעופה מינתה את משרד ראיית החשבון דלויט לניהול תהליך התביעות שיהיה פתוח למשך 12 חודשים והשיקה פורטל מקוון כדי להקל על תהליך ההחזר.
"כל סכום שנוסעים לא יתבעו יתרם לצדקה" מסרה החברה, על פי Travel Weekly AU. "אנו מתנצלים בכנות בפני האורחים שנפגעו והשקנו תוכנית תביעות לשינוי מסלול שבמסגרתה ניצור קשר באופן יזום עם כל הנוסעים הזכאים כדי לעבד את ההחזרים שלהם".

