סינגפור איירליינס (ארכיון). צילום: רויטרס

אחרי האירוע החריג בטיסה לסינגפור: כל מה שלא ידעתם על מערבולות אוויר

אירוע חריג במהלך טיסה של חברת "סינגפור איירליינס" אילץ את הטייסים לבצע נחיתת חירום בבנגקוק • חברת התעופה אישרה שאחד הנוסעים נהרג ועשרות נפגעו • מערבולות אוויר הן תופעה נדירה שאינה נחשבת למסוכנת במידה ומקשיבים להוראות הבטיחות

תקרית אווירית חריגה: טיסה של חברת סינגפור איירליינס מלונדון לסינגפור הוסטה לבנגקוק לאחר שנקלעה לכיסי אוויר חמורים, במהלכם נהרג אחד הנוסעים ועשרות נוספים נפצעו. כיסי אוויר אמנם נפוצים מאוד בלא מעט טיסות, אך המקרה המדובר נחשב לחריג, בעיקר בשל תוצאותיו.

עקב רוחות חזקות: שישה פצועים בטיסה מתל אביב לארה"ב // מתוך עמוד היוטיוב של NBC News

כיסי אוויר נחשבים לתופעה נפוצה מאוד בטיסות ברחבי העולם. ברוב הגדול של המקרים, אין סכנה לנוסעים, כל עוד הם קשובים להוראות הבטיחות ונחגרים בעת הצורך.

יש הממליצים להישאר חגורים לאורך כל הטיסה, למעט קימה לצורך שירותים או מסיבות בריאותיות כמו תנועה בטיסות ארוכות וזאת במטרה להיות בטוחים גם במקרים שבהם כיסי האוויר מגיעים באופן פתאומי.

מטוס של סינגפור איירליינס. עזים וגזים, צילום: איי.פי.

לטייסים יש אפשרות לחזות כיסי אוויר בהרבה מאוד מקרים, אך לא תמיד. יש לא מעט מקרים שבהם כיסי האוויר מגיעים באופן פתאומי ולא תמיד ניתנים לחיזוי ולכן ההמלצה של הרבה מומחים היא להישאר חגורים לאורך כל הטיסה.

במקרים שכיסי האוויר החזויים חמורים, ייתכנו מצבים שבהם תכנון מסלול הטיסה ייעשה בהתאם כדי לעקוף אותם. חשוב להדגיש כי מדובר במקרה חריג מאוד וברוב הגדול של המקרים, כיסי אוויר לא נחשבים למסוכנים במידה שמקשיבים להוראות הבטיחות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו