חברת הלואוקוסט הראשונה שחזרה לישראל הייתה ראינאייר. החברה האירית חזרה לישראל בתחילת חודש פברואר והפעילה טיסות ישירות לחמישה יעדים אך כעבור כמה שבועות, החליטה להפסיק את הטיסות לישראל למשך חודשיים.
נוסעים בנתב"ג במהלך המלחמה (ארכיון) // כתב: שמעון יעיש, צילום: משה בן שמחון
כפי שחשפנו כאן ב"ישראל היום", הסיבה שראינאייר ביטלה את הטיסות מישראל היא מסי הנמל הגבוהים שנדרשה לשלם בנתב״ג וזאת בשל סגירת טרמינל 1 והמעבר לטרמינל 3.
למרות ההצהרות - מסי הנמל עדיין גבוהים
בראינאייר הצהירו שהם מעוניינים לחזור לישראל, אבל רק אם ישלמו את מסי הנמל ששילמו עד פרוץ המלחמה, כאשר פעלו בטרמינל 1.
ברשות שדות התעופה לא איפשרו את הנושא ובמשרד התחבורה התערבו ואמרו שיסדירו את העניין וחברות התעופה שפעלו בטרמינל 1 עד פרוץ המלחמה, יוכלו לשלם את התעריף הנמוך גם עכשיו וזאת לאחר שיוסדר הנושא.
כמה שבועות לאחר ההצהרה של משרד התחבורה, הנושא עדיין לא סודר. בראינאייר המתינו כשלושה שבועות עד להסדרת הנושא, אך בסופו של דבר החליטו להפסיק למכור טיסות לישראל ומישראל עד סוף חודש אוקטובר - מה שגרר תגובות אוהדות של פרו פלשתינים שחגגו את ההחלטה.
ישראלים רבים קיבלו בשעות האחרונות הודעות ביטול לטיסות ראינאייר שרכשו לתקופת הקיץ הקרובה.
חברה נוספת שמושפעת ממחירי התפעול הגבוהים בטרמינל 3 היא וויז אייר שהודיעה ללקוחותיה כי מחירי הכרטיסים יהיו גבוהים יותר - וזאת בשל העובדה שמי שיצטרך לשאת בעלויות הנמל הגבוהות הם רוכשי הכרטיסים.
ההחלטה של ראינאייר צפויה להשפיע על מחירי הטיסות מישראל, שכן מדובר בחברת לואוקוסט שהציעה מחירים נמוכים והרחיבה את התחרות וכעת, האפשרויות יצטמצמו.
מנכ״ל ישראייר, אורי סירקיס, העריך לאחרונה בביקור במשרדי ישראל היום כי ראינאייר לא צפויה לחזור לישראל בקרוב והצהיר כי מחירי הטיסות מישראל צפויים לעלות בתקופה הקרובה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו