למה ישראלים מקבלים הודעות ביטול טיסה מוויז אייר?

בעקבות ההחלטה לחזור לישראל, החברה ההונגרית צמצמה באופן משמעותי את לוח הטיסות שלה וערכה התאמות לקראת החזרה למסלולי נתב"ג • המשמעות היא שאם בעבר החברה הפעילה שתי טיסות ביום ליעד מסוים, עכשיו היא צפויה לבצע שלוש טיסות בשבוע בסך הכל

שמעון יעיש - חברות תעופה זרות שחוזרות לטוס לארץ || משה בן שמחון

חברת הלואוקוסט ההונגרית וויז אייר הכריזה לפני כמה שבועות על חזרתה הצפויה לישראל בתחילת חודש מרץ. החברה צפויה להפעיל טיסות לשישה יעדים בשלב ראשון, עם כשלוש טיסות בשבוע לכל אחד מהיעדים, כאשר תדירות הטיסות עשויה להשתנות בהתאם למצב ולביקוש. היעדים שאליהם צפויה לטוס החברה הם לונדון, בודפשט, בוקרשט, סופיה, קראקוב ורומא.

טיסת וויז אייר (ארכיון), צילום: קוקו

בימים האחרונים, לא מעט ישראלים מקבלים הודעות ביטול בנוגע לטיסותיהם העתידיות עם וויז אייר. האם זה אומר שהחברה נסוגה בה מההחלטה לחזור לישראל? לא בדיוק. חברת התעופה ההונגרית מכרה טיסות למגוון רחב של יעדים, כמו שעושות עוד הרבה חברות תעופה אחרות, אך כעת, בעקבות ההחלטה לחזור לישראל, היא צמצמה באופן משמעותי את לוח הטיסות שלה וערכה התאמות לקראת החזרה לישראל.

פחות טיסות בשבוע, רומא, צילום: רויטרס

המשמעות היא שאם בעבר החברה הפעילה שתי טיסות ביום ליעד מסוים, עכשיו היא צפויה לבצע שלוש טיסות בשבוע בסך הכל, כך שבטווח הזה, לא מעט טיסות מתבטלות. בנוסף, החברה צפויה להחזיר כאמור את טיסותיה לשישה יעדים בלבד, לעומת יותר מעשרים יעדים אליהם טסה עד כה, מה שאומר שגם הטיסות שהוזמנו לאותם יעדים שאליהם לא תטוס החברה בשלב ראשון, צפויות להתבטל.

חשוב להדגיש כי בוויז אייר, כמו בכל חברות התעופה האחרות, עוקבים אחרי המצב בישראל וייתכנו שינויים בהתאם להתפתחויות בארץ. חברות לואוקוסט נוספות שכבר חזרו לישראל הן ראינאייר וטראנסאוויה, לא שבו במתכונת מלאה, אלא רק לחלק מהיעדים שאליהם טסו לפני המלחמה. איזיג'ט הבריטית עדיין לא הודיעה על חזרה לישראל ובסוף השבוע האחרון אף דחתה את הטיסות לישראל בשבועיים, לאמצע מרץ, כך על פי לוח הטיסות באתר של החברה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר