הטיסה בוטלה ולא קיבלתם החזר? יש מה לעשות

הטיסה בוטלה? כך תקבלו החזר מלא

לא מעט חברות תעופה פועלות בניגוד לחוק ולא מוכנות להחזיר ללקוחות את הכסף • כעת ניתן לתבוע בקלות • הכירו את החוק

ביטלו לכם טיסה וחברת התעופה לא מוכנה להחזיר לכם כסף? כדאי שתדעו שיש מה לעשות עם זה. ההמועצה הישראלית לצרכנות פתחה באתר שלה טופס תביעה מסודר ופשוט נגד חברות התעופה שלא מסכימות להשיב את הכסף ללקוחות

החוק אומר שחברת תעופה שביטלה טיסה מחויבת להחזיר את מלוא הסכום או לחילופין לתת את האפשרות לממש כרטיס טיסה במועד אחר, וזאת לבחירת הלקוח. לפי החוק הנוכחי, מלוא הסכום חייב להיות משולם ללקוח כבר בתוך 21 ימים, אך משרד התחבורה פרסם לאחרונה תזכיר חוק לתיקון זמני של חוק שירותי תעופה ולפיו מוצע כי חובת השבת התמורה לצרכן תהיה בתוך 90 יום מיום משלוח ההודעה בכתב ולא בתוך 21 ימים כפי שקובע החוק היום.

לאחרונה התקבלו גם במערכת ישראל היום וגם במועצה הישראלית לצרכנות כמות גדולה מאוד של פניות מלקוחות שחברות התעופה ביטלו את טיסותיהם, אך לא מוכנות להשיב את כספם. חלק גדול מחברות התעופה שפועלות כך הן חברות לואוקוסט, אך עם זאת, ישנן גם חברות סדירות שפועלות בשיטה דומה, שמנוגדת לחלוטין לחוק.

סכום התביעה המקסימלי אותו תוכלו לתבוע בבית המשפט בנושאים אלו הוא 34 אלף שקלים, האגרה תעמוד על אחוז אחד מסכום התביעה ולא תהיה פחותה מ-50 שקלים. באתר של המועצה הישראלית לצרכנות תוכלו למצוא מדריך מפורט שמסביר כיצד להגיש תביעה, טופס התביעה מוכן ורק צריך למלא את פרטיכם וכך זה פירוט של כל הזכויות המגיעות לכם. 

נכון להיום, שתי חברות בלבד פועלות בנתב"ג, אתיופיאן איירליינס ויונייטד. עד יום שישי לא יופעלו טיסות מסחריות למעט טיסות מטען וביניהן חמש טיסות של אל על להבאת ביצים מאוקראינה ופורטוגל, טיסות עם ציוד רפואי מסין וטיסות מטען נוספות של ישראייר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו