חוששים להידבק בקורונה בטיסה? יצרנית המטוסים האמריקנית בואינג אישרה את הפעלת הטכנולוגיה החדשה שפותחה ונרשמה כפטנט יחד עם חברת Healthe מפלורידה. הפיתוח מסתמך על אור אולטרה סגול שיחטא משטחים במטוס במהירות וביסודיות ובכך בעצם יוכלו במטוסים של יצרנית התעופה בחברות תעופה ברחבי העולם לנקות את המטוסים בין הטיסות.
בואינג תכננה ופיתחה את מוט האולטרה הסגול כחלק מיוזמת הנסיעות הבטוחות (CTI) של החברה לתמוך בלקוחות ולשפר את בטיחותם ורווחתם של הנוסעים והצוותים במהלך מגפת הקורונה. חברת התעופה הראשונה שהחלה להשתמש בטכנולוגיה היא "אתיחאד", החברה השניה בגודלה באיחוד האמירויות שצפויה להתחיל לפעול בטיסות ישירות לישראל בחודשים הקרובים.
"מוט האולטרה הסגול מתוכנן בצורה כך שיהיה יעיל יותר ממכשירים דומים. הוא מחטא במהירות משטחים במטוס ומחזק עוד יותר שכבות הגנה אחרות עבור הנוסעים והצוות", אמר מייק דילניי, שמוביל את יוזמת הנסיעות הבטוחות של החברה. בואינג עבדה במשך שישה חודשים בהפיכת הרעיון למודל עבודה, וחברת Healthe ייקחו כעת את האב-טיפוס הזה ויהפכו אותו לזמין בעולם.

חברת Healthe תייצר ותפיץ את המוט המסחרי, ותסייע לחברות תעופה וחברות פוטנציאליות אחרות להילחם בנגיף הקורונה. הטכנולוגיה יכולה להיות זמינה לחברות תעופה כבר בסוף הסתיו. המכשיר הוא תוספת לאמצעי חיטוי והגנה שכבר קיימים, הכוללים שימוש במסנני אוויר יעילים במיוחד, הלוכדים למעלה מ-99.9% מהחלקיקים ומונעים מהם לחזור לחלל המטוס.
אז איך זה עובד? כפי שניתן לראות בסרטון המצורף, עובדי חברת התעופה פשוט מעבירים את המוט בסמוך למשטחים ובכך מחטאים אותם במהירות. כמה זמן יקח לחטא? חיטוי יסודי של תא הטייס אמור להימשך כרבע שעה. במידה ובחברות התעופה יפעילו כמה מוטות אולטרה סגול בו זמנית, ניתן יהיה לחטא את המטוס בזמן קצר בין נחיתה להמראה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו