צילום: אי.אף.פי // איירבס 380 של אמירייטס - מטוס הנוסעים הגדול בעולם

אמירייטס ואתיחאד - חברות התעופה שישנו את כללי המשחק

טיסות זולות יותר למזרח וליעדים רחוקים נוספים • מקלחות במטוסים, נמלי תעופה מרהיבים ומטוסי הנוסעים הגדולים בעולם שאולי יגיעו לראשונה לישראל

הסכם השלום עם איחוד האמירויות מביא עמו בשורה אדירה לענף התיירות והתעופה בישראל מלא מעט סיבות. חברות התעופה הפעילות באיחוד האמירויות הן גם מהעשירות, הגדולות והחזקות ביותר בעולם. כעת, במידה והסכם השלום אכן ייחתם, ישראלים יוכלו לטוס מישראל עם אתיחאד או עם אמירייטס למגוון עצום של יעדים בעולם במחירים נמוכים וברמת שירות שספק אם נראתה בישראל.

חברות התעופה הללו מחזיקות בצי מטוסים מדהים שכולל בתוכו גם לא מעט מטוסי איירבס 380, מטוס הנוסעים הגדול בעולם, שמעולם לא נחת בנמל התעופה בן גוריון בעבר. כעת, בעקבות חתימת הסכם השלום הקרבה, סביר שנראה כמה כאלה נוחתים בנתב"ג וגם אם לא, גם שאר המטוסים של שתי החברות צפויים לחולל פה מהפיכה.

גם אתיחאד תהיה חלק מהמשחק // צילום: אי.פי
גם אתיחאד תהיה חלק מהמשחק // צילום: אי.פי

במידה והסכם השלום אכן ייחתם והכל יתנהל כצפוי, חברות התעופה מאיחוד האמירויות צפויות להציע טיסות לאסיה, אוסטרליה ואפילו למדינות שלא נמצאות במסלול כמו מדינות אירופה או ארה"ב במחירים אטרקטיביים שעשויים להשפיע לא מעט על חברות התעופה הזרות שפועלות בישראל, על חברות התעופה הישראליות ועל מחירי הטיסות מישראל.

אמירייטס ואתיחאד טסות כמעט לכל נקודה בעולם ובמחירים הוגנים מאוד. תודעת ורמת השירות של חברות התעופה הן מהגבוהות בעולם וגם בקונקשן בדובאי, תוכלו ליהנות מנמל תעופה מרהיב ויוצא דופן שיגרום לכם לחפש קונקשן עם זמן המתנה ארוך, רק כדי לחוות את נמל התעופה יוצא הדופן. כפי שניתן לראות בסרטון, בחלק מהמטוסים ישנם גם מקלחות, מיטות וארוחות שף לחלק מהנוסעים במחלקות הראשונות.

המשמעות הכלכלית של הדבר, במידה ויצא לפועל, היא תחרות קשה עבור חברות התעופה שכבר היום פועלות בישראל. אל על שנמצאת במצב קשה מאוד, תיאלץ להתמודד כאמור עם שתי חברות ענק הממוקמות זמן טיסה קצר מישראל, כך שהקונקשנים עמן ככל הנראה יהיו אטרקטיביים. אותן חברות צפויות להציע מחירים זולים ליעדים החזקים של אל על כמו תאילנד וניו יורק ובכך חברת התעופה הישראלית תצטרך למצוא פתרונות יעילים ויצירתיים כדי לשמור על הנוסעים הישראלים.

יהיה מעניין לראות איך אל על תתמודד עם המתחרות החדשות // צילום: קוקו
יהיה מעניין לראות איך אל על תתמודד עם המתחרות החדשות // צילום: קוקו

חברה נוספת שהחלה לפעול באיחוד האמירויות היא וויז אייר ההונגרית. חברת התעופה ההונגרית מפעילה טיסות מאירופה לאמירויות וייתכן כי בהתאם לביקוש, תפעיל טיסות לואוקוסט גם מישראל לשם, שחקנית נוספת, זולה ומעניינת בקו שאמור להיות מבוקש בקרב התיירים הישראלים הסקרנים.

לפי פרטי ההסכם, אמורות להיות טיסות ישירות בין ישראל ואיחוד האמירויות. נכון לעכשיו לא ברור מתי זה יקרה. אחד החסרונות עבור חברות התעופה הישראליות שיתחרו מול החברות מאיחוד האמירויות הוא שבישראל אין נמל תעופה שמתאים לטיסות קונקשן, כך שהתחרות מראש מתחילה עם יתרון משמעותי מאוד לחברות הערביות. מעניין יהיה לראות כיצד אל על תתמודד מול הבשורה. ישראייר וארקיע נכון לעכשיו מתמקדות בעיקר ביעדים הקרובים בבלקן, אגן הים התיכון ומזרח אירופה, כך שהתחרות מולן פחות משמעותית.

יש לכם שאלות לכתב? שאלו אותו באינסטגרם

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו