מהיפים ביוון: האי המטורף שהישראלים עדיין לא גילו

החל מהחודש הקרוב שתי טיסות שבועיות יביאו את הישראלים לאחד האיים הגדולים והיפים שיש ליוון להציע • כמיטב המסורת המקומית, הטברנות מזמינות, האוזו ניגר, הכפרים ציוריים והברים פתוחים עד לשעות הקטנות של הלילה

"הישראלים עוד לא גילו", האי לסבוס, מהיפים שביוון

לסבוס הוא האי השלישי בגודלו מבין איי יוון, אבל למרות גודלו עד עתה הוא היה מחוץ להישג ידם של הישראלים. רק אלו שרכשו בתים באי, ויש רבים כאלו, בחרו באי לחופשות הקיץ שלהם. דרכי ההגעה אל האי היו מסובכות וכללו טיסה מאתונה לנמל התעופה הקטן באי, או במעבורת שדורשת 12 שעות הפלגה.

בחודש הקרוב תפתח חברת "קשרי תעופה" שתי טיסות שבועיות ישירות לאי במהלך העונה. עם זאת, לא נוכל לומר שהאי שבו מבקרים במהלך השנה כ־300 אלף תיירים יוצף בישראלים, מה שיאפשר לכם ליהנות מאי ששמר על האותנטיות היוונית שלו במשך השנים.

בתי קפה בעיר לסבוס, צילום: עידן אבני

אחרי טיסה קצרה מאתונה (45 דקות) אנחנו נוחתים בשדה התעופה הקטן של האי, הסמוך לעיר מיטיליני. משם, נסיעה של כ־5 דקות מביאה אותנו למלון ELISION הממוקם במרחק של כ־10 דקות נסיעה ממרכז העיר.  זאת עדיין לא העונה, אבל האי ש־120 אלף תושבים נשארים לגור בו במהלך כל ימות השנה, שוקק חיים. המסעדות מלאות במקומיים, ורק מעט תיירים מבלים בו את החורף.

כפר ציורי, אוזו מקומי

את יומנו הראשון אנחנו מתחילים בטיול בסמטאותיו של הכפר הציורי אגיאסוס, שבו כמיטב המסורת המקומית מקבלות את פנינו חנויות מזכרות, סמטאות יווניות ובתי קפה באווירה מקומית. בכפר תוכלו גם להתרשם מיצירותיהם של אמנים מקומיים המעצבים כלי חרס ומגלפים בעץ.

הטברנות המקומיות מזמינות, ובכולן מגישים אוכל זהה של פירות ים מטוגנים ודגי ים טריים. לסבוס מוכר גם בזכות האוזו המקומי פלומרי, שנמכר בישראל. למעוניינים ישנה גם אפשרות לבקר במזקקת המותג. בכל טברנה מגישים כמה סוגי אוזו מקומי, מה שמתבל את הארוחה והאווירה בשמחה היוונית המוכרת.

חנויות קטנות ושווקים מקומיים באי לסבוס, צילום: עידן אבני

בצידו השני של האי (מרחק שעת נסיעה ברכב), תוכלו לסייר בפטרה, כפר קסום שנושק לים. בכל זאת אי. כמה דקות נסיעה ממנו נמצאת העיירה מוליבוס, שבה מומלץ מאוד לבקר במצודה עתיקה שנשתמרה באופן מושלם מימי הביניים. רק כדאי לבדוק שהיא פתוחה לקהל לפני שאתם מגיעים.

לאחר הסיור במקום אפשר לצעוד בסמטאות הצרות של העיירה אל חוף הים. המראה שייחשף לעיניכם הוא מהיפים שתראו ודומה לגלויה שנלקחה מספר היסטוריה. ניתן כמובן לקנח את הסיור בטברנה המקומית.

מיטיליני, שבה מתגוררים מרבית תושבי האי, מלאה גם היא בסמטאות מעניינות, וניתן למצוא בה שוק מקומי שוקק חיים. האווירה נעימה מאוד ומקנה ביטחון גם בשעות החשיכה, עם עשרות חנויות מקומיות ובתי קפה קטנים ומסורתיים שבהם יושבים הפרלמנטים המקומיים. הברים פתוחים עד השעות הקטנות של הלילה, ומאפשרים ליהנות מחיי לילה תוססים.

סולידי ורומנטי או צעיר וסוער

האי לסבוס עלה לכותרות בשנים האחרונות לאחר שפליטים רבים הגיעו לחופיו מעשרות מדינות בניסיון להיקלט ביוון. כיום כמעט שלא תיתקלו בפליטים ברחבי האי. אל תוך האי חודרים שני מפרצים אשר מרחיבים את חופיו מלאי האבנים, ובעונת הרחצה נפרסים בהם דוכני המזון ומיטות השיזוף.

המגוון הגדול מאפשר מענה לכל צורך, גם למי שמעוניין בחוף עמוס עם מוזיקה ואווירה צעירה או לחלופין למי שמחפש מקום שקט, סולידי ורומנטי לקרוא בו ספר בעצלתיים. 

מסעדות קטנות ואוכל נפלא, האי לסבוס, צילום: עידן אבני

מה שלבטח לא תוכלו לפספס הם עצי הזית, שלפי המקומיים 11 מיליון מהם נטועים באי. בדרכנו למלון הבוטיק ZAIRA אנחנו חוצים את המפרץ בסירה, במרחק של 7 דקות שיט. במבנה המלון פעל בעבר בית בד, שנשמר בצורה מושלמת. חדריו הפשוטים והמרווחים פרוסים בצמוד לחוף הפרטי המשויך אליו.

ועכשיו למחיר

אז כמה עולה התענוג: מחיר חבילה ל־3 לילות, כולל טיסות והעברות על בסיס ארוחת בוקר ולינה במלון ELYSION ברמת 5 כוכבים, מתחיל מ־815 דולר לאדם בחדר זוגי. מחיר חבילה ל־3 לילות, כולל טיסות והעברות על בסיס ארוחת בוקר ולינה במלון ZAIRA, מתחיל מ־715 דולר לאדם בחדר זוגי.

ניתן למצוא גם חבילות הכוללות מלונות זולים החל מ־630 דולר לאדם בחדר זוגי, כמו גם טיסות בלבד, החל מ־369 דולר לאדם.

חשוב לזכור את אחד היתרונות הגדולים באיי יוון - מרחקי הנסיעה אינם גדולים, כך שניתן לשכור רכב, לטייל בכל רחבי האי ואז לשוב בערב למנוחה במלון, לפני הבילוי הלילי.

למי שמוכן להתאפק מעט - החל מחודש יוני תחל "קשרי תעופה" בהפעלת טיסות ישירות לאי (שאורכן שעה ו־50 דקות), בימים שני ושישי.

הכותב היה אורח של חברת "קשרי תעופה"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר