אירווזיון ללא קהל ישראלי? המל"ל מעלה את אזהרת המסע למאלמו שבשוודיה

המטה לביטחון לאומי מעלה לרמה 3 את האזהרה לעיר בה מתקיימת השנה התחרות, וממליץ לישראלים לשקול את חיוניות הנסיעה • זאת בעקבות חשש מבוסס כי גורמי טרור ינצלו את המחאות והאווירה האנטי ישראלית על מנת לממש פגיעה בישראלים שיגיעו

סכנה ישראלים במאלמו? עדן גולן ושוטרים בעיר המארחת. צילום: איגוד השידור האירופי ורויטרס

שקלתם לטוס לעודד את עדן גולן מהקהל? המטה לביטחון לאומי (מל"ל) מחמיר את אזהרת המסע על מאלמו שבשוודיה, העיר בה מתקיימת השנה תחרות האירוויזיון. זאת בעקבות חשש מבוסס כי גורמי טרור ינצלו את המחאות והאווירה האנטי ישראלית על מנת לממש פגיעה בישראלים שיגיעו.

עדן גולן בנתב"ג רגע לפני ההמראה לשוודיה // אלון טלמור

אזהרת המסע עלתה מרמה 2 (איום מזדמן) לרמה 3 (איום בינוני) והמל"ל ממליץ לישראלים השוקלים להגיע לעיר לשקול את חיוניות הנסיעה. אזהרת המסע תהיה מתוחמת לתקופת אירועי האירוויזיון ובכפוף להערכת מצב.

מאלמו מוכרת כמוקד למחאות אנטי ישראליות (בעיר ריכוז גבוה של מהגרים מסוריה, לבנון, עיראק ואיראן). מחאות אלו מתרחשות על בסיס שבועי וכוללות לעיתים התלהמות, קריאות לפגוע ביהודים, ישראלים, שריפת דגלי ישראל ועוד.

ב-7 באוקטובר גורמים אנטי-ישראלים במאלמו אף יצאו בגילויי שמחה על אירועי הטבח שחמאס ביצע בישראל.

הפגנה פרו פלשתינית במאלמו, שוודיה,

מהמל"ל נמסר כי ברקע, לצד המחאות במאלמו, בחודשים האחרונים התגברו קריאות של גורמי ג'האד עולמי ואסלאם רדיקלי לבצע פיגועים כנגד יעדים מערביים, כולל איומים ממוקדים כנגד ישראלים ויהודים בעולם, תוך מתן דגש לאירועים בעלי פרופיל תקשורתי גבוה. לאחרונה פורסם גם על מעצרם של שני פעילי דאע"ש שתכננו לבצע פיגוע בפרלמנט השוודי.

בעקבות ההתפתחויות עלה חשש מבוסס כי גורמי טרור ינצלו את המחאות והאווירה האנטי ישראלית על מנת לממש פגיעה בישראלים שיגיעו לאירוויזיון. השלטונות השוודים הגבירו את אמצעי האבטחה במאלמו, אך בניגוד למשלחת הישראלית לתחרות, המבקרים הישראלים אינם זוכים לאבטחה ייעודית.

משלחת ישראל לאירוויזיון בנתב"ג, צילום: אלון טלמור

הציבור נדרש לבחון בכובד ראש את יעד הנסיעה, מידת הנחיצות בהגעה למדינות ברמת אזהרה בינונית ומעלה. ובכל מקרה לנקוט בצעדי זהירות המתבקשים בכל נסיעה, להלן: להשתדל להימנע מהגעה למקומות הומי אדם (קניונים, שווקים) ומקומות המזוהים כמשמשים גורמים ישראלים, יהודיים ומערביים. לשמור על ערנות מוגברת במקומות ציבוריים (כולל מסעדות, מלונות, ברים וכו'). להימנע מהחצנת סממנים ישראלים. להימנע מהשתתפות באירועים רבי משתתפים שאינם מאובטחים. להימנע מפרסום פרטי הנסיעה ברשתות חברתיות ופרסום תמונות ופרטי ביקור טרם הנסיעה ובזמן אמת.

המבקרים בעיר מתבקשים להוריד את יישומון פיקוד העורף, על מנת שיכולו להתעדכן בהודעות מטעם המל"ל במהירות ובזמן אמת בהינתן אירוע. ניתן להתעדכן באתר המטה לביטחון לאומי בכלל אזהרות המסע, ולשאלות ותשובות ניתן לפנות למטה לביטחון לאומי בטלפון 02-6667475.

כמו כן, בעקבות ההחמרת אזהרת הנסיעה למאלמו, פיקוד העורף ויעדכן ביישומון פיקוד העורף הנחיות התנהגות בעת מצב חירום, מחוץ לגבולות המדינה, בעבור השוהים בעיר. השימוש ביישומון יאפשר קבלת הודעות בזמן אמת מטעם המטה לבטחון לאומי בעיר מאלמו שבשוודיה בלבד, בין התאריכים 02-12 במאי 2024, בכפוף להערכת המצב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר