בעקבות ניסיון הפיגוע: האם מסוכן לטוס לקפריסין?

במל"ל טוענים כי האי השכן עדיין נמצא תחת דרגת הסיכון הנמוכה ביותר • על אף שהחשוד העיקרי בניסיון הפיגוע טרם נעצר, בקפריסין מתכוננים לשבירת השיא בכניסת ישראלים לאי

קפריסין. צילום: Getty Images

בתקשורת הקפריסאית פורסם אתמול (ראשון) כי נעצרה חוליה שקשורה למשמרות המהפיכה וניסתה לבצע פיגוע בקפריסין כנגד תיירים ישראלים. לפי הדיווח בתקשורת הקפריסאית, החשוד העיקרי עדיין לא נעצר וישראלים רבים מתלבטים האם בטוח כרגע לטוס לחופשת הקיץ באי השכן.

בעקבות כך, פנינו למל"ל כדי לבדוק האם ישנו שינוי בהנחיות הטיסה לקפריסין. במל"ל אישרו כי שכרגע אין כל שינוי, קפריסין עדיין מוגדרת בדרגת סיכון 1, דרגת הסיכון הנמוכה ביותר ואין השפעה לניסיון הפיגוע שדווח עליו בתקשורת הקפריסאית, על התייר הישראלי מבחינת אזהרת מסע.

המשטרה הקפריסאית (ארכיון), צילום: רויטרס

על פי נתוני רשת המלונות לואיס, הגדולה בקפריסין, מתחילת השנה ועד לחודש יוני טסו לקפריסין כ-160 אלף ישראלים, נתון המהווה קרוב ל- 60% מסך הישראלים שטסו בכל שנת 2022. ההיערכות השנה בקפריסין היא לשבור את השיא בכניסת ישראלים שנרשם ב- 2019 ולחצות השנה לראשונה את רף 300 אלף הישראלים שיבקרו באי, נתון שלבטח יבסס את מעמדה כמדינה השנייה בכניסות תיירים לאי כשלפניה בריטניה ואחריה מדינות כמו גרמניה, פולין ויוון.

שר הביטחון בתרגיל "מעבר לאופק" בקפריסין || צילום: אלעד מלכה

גם חברות התעופה הפועלות בתל אביב הבינו את הפוטנציאל הרב שטמון בקו הטיסות הקצר ובמהלך יולי-אוגוסט הקרוב לא פחות מתשע חברות תעופה, מקומיות ובינלאומיות, הודיעו כי בכוונתן להרחיב באופן משמעותי את תדירויות הטיסה שלהן לפאפוס וללרנקה ולהפעיל מספר שיא של 100 טיסות שבועיות משדות התעופה בן גוריון ומשדה"ת בחיפה.

עשרות טיסות בשבוע, לרנקה, צילום: עמי שומן

בהודעה שפורסמה אתמול ממשרד ראש הממשלה נכתב: "ישראל מברכת את סיכול פיגוע הטרור האיראני בשטח קפריסין נגד מטרות ישראליות. מדינת ישראל פועלת במגוון רחב של שיטות בכל מקום על מנת להגן על יהודים וישראלים ותמשיך לפעול כדי לגדוע את הטרור האיראני בכל מקום בו הוא ירים את ראשו, כולל על אדמת איראן, מפיצת הטרור הראשית בעולם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר