בסוכנויות הנסיעות מודים: "יש ביטולים לטורקיה"

טיסות רבות לאיסטנבול וממנה בוטלו עקב מזג האוויר הסוער ורעידות האדמה הקשות שפקדו את המדינה • חברות התיירות הגדולות בישראל: "יש הרבה יותר ביטולים מאשר בדרך כלל וגם האטה בהזמנות"

הריסות לאחר רעידת האדמה בטורקיה, צילום: איי.אף.פי

ימים לא פשוטים עוברים על שכנתנו טורקיה. במקביל למזג אוויר סוער וחריג שכולל שלג וטמפרטורות נמוכות מאוד, המדינה מתמודדת בשעות האחרונות עם שתי רעידות אדמה קטלניות שגבו את חייהם של יותר מ-1,500 בני אדם, בעוד רבים נוספים מוגדרים כנעדרים, אלפי בניינים קרסו ורבים נותרו ללא בתים.

מטבע הדברים, מצב החירום ומזג האוויר משפיע באופן ישיר ומיידי על כניסה ויציאת תיירים לטורקיה וממנה. טיסות רבות לאיסטנבול ומאיסטנבול בוטלו ביממה האחרונה, הן בשל מזג האוויר החריג והן בעקבות רעידות האדמה. הטיסות בוטלו בין היתר גם לישראל ומישראל, אך גם בקווים מאיסטנבול ולאיסטנבול מיעדים רבים ברחבי העולם.

בשיחות עם חברות התיירות הגדולות בישראל, בכירי החברות מספרים ל"ישראל היום" על מגמה זהה: "יש ביטולים. יש הרבה יותר ביטולים מאשר בדרך כלל ויש גם האטה בהזמנות. אנחנו מקווים שמזג האוויר ישתפר בקרוב ושכל נושא רעידת האדמה מאחורינו".

מטוסי טורקיש איירליינס, צילום: רויטרס

חשוב להדגיש - רעידת האדמה הורגשה בעיקרה באזור גזיאנטפ, רחוק מאוד מאיסטנבול, ובעצם מדובר לגמרי בקצה השני של המדינה. מוקד רעידת האדמה היה קרוב יותר לישראל מאשר לאיסטנבול - עובדה שמדגישה את המרחק העצום. בשיחות עם ישראלים שנמצאים באיסטנבול הם מספרים שלא הרגישו את רעידת האדמה במדינה, שהורגשה בחלקים רבים בישראל.

בתוך כך, בחברת טורקיש איירליינס הודיעו שיהיו גמישים ויאפשרו שינויים וביטולים בתנאים נוחים מאוד בעקבות רעידת האדמה הקטלנית בטורקיה. אם ברצונכם לשנות את הכרטיס, מומלץ ליצור קשר עם החברה שדרכה הזמנתם את הכרטיס או מול סוכן הנסיעות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר