תקועים במדינה שאין לישראל יחסים דיפלומטיים איתה? יש לזה פתרון

מהמלדיביים וקובה ועד באלי וקטאר • ההסכם הסודי שמעטים יודעים עליו ונועד לתת מענה בעת צרה • כל הפרטים

דגל פלשתין ביציעי המונדיאל בקטאר. מדינה עמה אין לנו יחסים, צילום: גטי אימג'ס

שלשום (שלישי) הודיעו בקטאר שכל מי שמחזיק בתעודת הכניסה למדינה מתקופת המונדיאל, יורשה להיכנס למדינה עד סוף שנת 2023. לאחר בדיקת "ישראל היום" היום מול משרד החוץ, עולה כי העניין תקף גם לישראלים המחזיקים באישור.

במשרד החוץ דאגו להזכיר כי אין לישראל יחסים עם קטאר ואף ביקשו לשקול בכובד ראש  נסיעה לשם. קטאר היא לא המדינה היחידה שלישראל אין יחסים דיפלומטיים איתה, יש עדיין מספר לא מבוטל של מדינות שישראלים רבים מגיעים אליהן למרות שאין בהן נציגות ישראלית או שיש לנו עמם יחסים דיפלומטיים..

למרות הקושי במתן שירות לנוסע הישראלי, בשנת 2015 נחתם בין ישראל לגרמניה הסכם שרבים מאתנו לא מכירים – בכל אותן מדינות שישראל לא נמצאת, השגרירות הגרמנית תעניק שירותים קונסולריים לאותם ישראלים שיצטרכו אותם.

איך זה עובד? השגרירות הגרמנית כמובן לא תוכל לתת מענה זהה לזה של השגרירות הישראלית, אך במקרי הצורך ובמצבים חריגים, מי שתהווה תחליף לשגרירות הישראלית ותנסה לתת מענה ככל שניתן היא השגרירות הגרמנית באותה מדינה אם אתם אמורים לבקר באחת מאותן מדינות, חשוב מאוד שתכירו את זה.

שגרירות ישראל בגרמניה.קיים הסכם בין המדינות, צילום: טים ברייקמייר

ישנן שורה ארוכה של מדינות שאליהן מגיעים ישראלים עם דרכונים זרים. בין המדינות המתויירות יותר: קובה, אינדונזיה (בעיקר באלי), האיים המלדיביים ועכשיו אפילו קטאר. ישנן עוד לא מעט מדינות שלישראל אין יחסים עמן, אך מעטים אם בכלל הישראלים שמגיעים אליהן (צפון קוריאה, איראן, סוריה וכדומה)

ההסכם הוא חלק מפעילות מאומצת של משרד החוץ לאפשר מתן מענה לישראל בכל רחבי העולם ולראיה, לא מזמן השגרירות הגרמנית במאלי סייעה לישראלים שנקלעו שם לפיגוע. לא מדובר במקרה יחיד, שיתוף הפעולה בין הגרמנים למשרד החוץ הישראלי הוכיח את עצמו בלא מעט מקרים בתקופה האחרונה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר