חברת התעופה ישראייר הטעתה שני בני זוג לגבי סיבת ביטול טיסה ותשלם להם כ-27 אלף שקלים פיצוי, זאת לאחר החלטת בית המשפט כנגד חברת התעופה .
התובעים, זוג בני 73 ו-68, רכשו באינטרנט כרטיסי טיסה לרומא מנתב"ג. הזוג תכנן לשהות באיטליה מיום ראשון ולחזור ביום שישי עם חברת תעופה אחרת. לקראת חופשתם רכשו מראש באינטרנט גם כרטיסי רכבת, כרטיסי כניסה בפירנצה למוזיאונים ולקונצרט. כן הזמינו מקומות לינה במלונות. בני הזוג הגיעו לשדה התעופה ולאחר מספר שעות נטען על ידי ישראייר כי הטיסה מבוטלת בשל תנאי מזג אוויר ולכן הם יכולים לטוס למחרת. בני הזוג החליטו שלא לטוס וביטלו את חופשתם.
חברת התעופה טענה שמדובר בנסיבות שלא היו בשליטתה והיא פטורה מתשלום כל פיצוי כיוון שאיחורים יכולים לקרות וחברת התעופה פעלה כדין וגם אם הייתה רוצה להטיס את המטוס חרף תנאי מזג האויר לא קיבלה אישור להטיס את המטוס. לטענתם, התובעים בחרו לבטל את חופשתם וזו החלטה שלהם. נטען עוד כי סוכנות הנסיעות של התובעים קיבלה זיכוי מלא על הטיסה שהוזמנה מישראייר ומעבר לכך לא מגיע לתובעים דבר.
רשמת בית המשפט לא קיבלה את טענת חברת התעופה וקבעה כי התובעים הוכיחו ששירות הלקוחות של ישראייר נתן גרסה אחרת לביטול הטיסה לנוסעת אחרת באותה טיסה. "הוצג מכתב הנתבעת לאותה נוסעת אחרת באותה טיסה, שהעיכוב בטיסה נבע בשל תקלה טכנית בלתי צפויה שהתגלה במטוס החברה, בעת בדיקתו השגרתית טרם המראה, והנ"ל הביא לשרשרת של עיכובים ביום זה, ולבסוף לקרקוע המטוס". עד הנתבעת מר בלזר אישר שלא הייתה תקלה טכנית באותו יום במטוס הספציפי. ביהמ"ש אינו מקבל את ההסבר שהוצע לגרסאות השונות לגבי סיבת ביטול הטיסה שמדובר ב'מכתבי תשובה מובנים מראש'", כתבה הרשמת בהחלטתה וחייבה את הנתבעת לשלם פיצוי בסך של 21,180 שקלים לשני הנוסעים וכן פיצוי נוסף של מעל 5,000 שקלים בגין השבת הוצאותיהם, טרדה ובזבוז זמן.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו