הו, מי אמור: זו הסיבה שמדריד היא היעד הכי חם לקיץ הקרוב

הקורונה כבר לא מורגשת (למעט מסיכות), השווקים תוססים, האוכל לא מאכזב, הפינות הירוקות מהממות - ובטולדו יש היסטוריה יהודית עשירה • טיילנו באחת הערים המתוירות בעולם, ויצאו מרוצים ומחויכים

מדריד, צילום: שמעון יעיש

ספרד, כידוע, היא אחת המדינות שספגו את המכה הקשה ביותר בתקופת הקורונה - התיירות הופסקה, הנפטרים התרבו, והקשיים לא הפסיקו להיערם. היום, קצת יותר משנתיים אחרי פרוץ המגיפה, נדמה שהימים הקשים מאחורינו ומדריד חזרה פתאום להיות אחד היעדים הכי חמים ומבוקשים באירופה. האמת, בהחלט אפשר להבין למה.

נתחיל בעובדה המשמחת שספרד, בדיוק כמו ישראל, מקבלת את כולם כולל כולם - מחוסנים או מחלימים לא צריכים להציג תוצאה שלילית לבדיקת קורונה. על היתר להציג תוצאה שלילית לבדיקת אנטיגן שבוצעה ב-24 השעות שלפני הטיסה (חשוב לבדוק שוב לפני הטיסה, כי התנאים יכולים להשתנות).

הקורונה כבר לא מורגשת. מדריד, צילום: שמעון יעיש


לאחר הנחיתה בספרד אין צורך בתעודת מתחסן או מחלים. הכל פתוח, כולל מועדוני לילה, מסעדות, ברים וחנויות המותגים הגדולות לאורך שדרת הגראן ויה. ההגבלה היחידה כרגע היא הדרישה לעטות מסיכות בתחבורה הציבורית, אז תדאגו שתמיד תהיה עליכם מסיכה.

אחת החוזקות של מדריד בירת ספרד היא האוכל המעולה. אינספור מסעדות טאפאס נהדרות עם מנות יוצאות דופן פזורות ברחבי העיר, ולתיירים נותר רק לבחור.

בין טאפאס לסנגרייה

המסעדה הטובה ביותר שטעמנו היא זו שמובילה את הדירוגים במדריד, El miniBAR. המסעדה מגישה את המנה המפורסמת שלה שמושכת מבקרים רבים וזכתה בתארים שונים - גבינת עיזים מותכת עם רטבים סודיים. מסעדת טאפאס מגניבה נוספת היא El Mesón del Champiñón, שם מגישים מנת פטריות מיוחדת שמזוהה עם המקום.

המסעדות במדריד ידועות כמעולות, ויש לא מעט כאלה. אחת המומלצות שבהן היא Salvaje שממוקמת במלון Bless בעיר. האוכל המצוין שבה הוא רק חלק מהחוויה. במהלך הארוחה מתקיימת הופעה שעוברת בין הסועדים ומבטיחה אווירה יוצאת דופן. אם תרצו לצאת לשתות משהו, בר ה-Salmon Guru, שנחשב לאחד מ-50 ברי הקוקטיילים הטובים בעולם, הוא אפשרות מצוינת. רק חבל שאי אפשר להזמין תור מראש. תתכוננו להמתנה לא קצרה.

במדריד יש גם אוכל כשר טוב. מסעדת Barganzo, שזכתה לאחרונה בלא מעט פרסים, היא מסעדה כשרה בבעלות של זוג ישראלים. כיוון שהיא גם מסעדה צמחונית, לא מעט מקומיים מבקרים בה. תוכלו למצוא בה מחומוס ופלאפל ועד מנות מיוחדות כמו ארטישוק מטוגן והפתעות נוספות.

האוכל טוב. מדריד, צילום: שמעון יעיש


בשיחה עם מושיק ביבי, הבעלים של חברת התיירות "קולון טורס", הוא מספר על חזרת התיירים למדריד: "בתקופת הקורונה זה היה נורא. העיר היתה שוממת. היום אנחנו רואים תיירים מכל העולם, זו פשוט עלייה מאפס למאה. מזג האוויר במדריד מעולה רוב עונות השנה, המחירים כאן נוחים מאוד, והעיר מציעה הכל מכל - מחיי לילה מעולים, דרך אוכל משובח ועד היסטוריה ותרבות מרתקות".

ירוק בעיניים

אז עד כמה המחירים נוחים? נסיעה של כרבע שעה באובר תעלה כמה יורו בודדים, ארוחה במסעדת טאפאס תעלה כ-25 יורו לזוג, ובמסעדה יוקרתית נחשבת המחיר ינוע סביב 300 שקלים לזוג. רחוב הגראן ויה המפורסם מתהדר במותגים המובילים בעולם, וגם שם זארה, H&M ומותגים נוספים זולים באופן משמעותי ממה שאנחנו רגילים לשלם בישראל.

לא רבים יודעים, אבל מדריד היא אחת הערים הירוקות בעולם. יש בה צמחייה, פארקים וגנים מרובים. אחד הפארקים המוכרים בעיר, שבו תוכלו להעביר שעות ארוכות, כולל פיקניק ופעילויות עם הילדים, הוא רטירו. אם תגיעו בימי שבת או ראשון, תוכלו להשתלב עם המקומיים שמגיעים כדי לנוח, לטייל ולהתאמן בפארק.

מתאימה לכולם. מדריד, צילום: שמעון יעיש

 

היסטוריה יהודית עשירה

במרחק של פחות משעה נסיעה ממדריד נמצאת טולדו. התחושה בהגעה לטולדו היא כאילו הגעתם לסט של "משחקי הכס". הרחובות מהפנטים ביופיים, והמבנים השתמרו במשך שנים רבות. בטיול בעיר, שבה היסטוריה יהודית עשירה, ניתן לזהות כיתובים בעברית, לבקר בבתי כנסת עם סיפורים מרתקים ובבתי יהודים שגרו בעיר בעבר.

קשה לפספס בטולדו את ההיסטוריה היהודית. אפילו המזכרות והמגנטים שנמכרים בה הם מגיני דוד בכחול-לבן. כשתגיעו לשם, חפשו בפינות השונות מילים בעברית. חובבי המרציפן יוכלו ליהנות בטולדו מסדנת מרציפן ומממתקים שמיוצרים במקום.

כמ בסט של "משחקי הכס". מדריד, צילום: שמעון יעיש

מדריד היא הרבה מעבר לתרבות, לאוכל או לחגיגות הבלתי פוסקות. האווירה בעיר שמחה, המקומיים נחמדים, ובכל שעה לאורך כל היום תמצאו מה לעשות - בין אם לקפוץ לנשנש משהו בשוק סן מיגל ובין אם לבקר בארמון המלכותי. מדריד היא יעד שמתאים לכולם וכמעט לאורך כל השנה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר