חברת התעופה הבריטית וירג'ין אטלנטיק השיקה אתמול (שלישי) את המטוס החדש שלה, והציגה בפני עיתונאים מרחבי העולם את החידושים שצפויים לשנות את חוויית הטיסה.
בשנת 2019 וירג'ין אטלנטיק הפכה לחברת התעופה הראשונה בבריטניה שהכריזה על הזמנה של 16 מטוסי איירבוס רחבי גוף A330-900Neo, בהיקף של 4.7 מיליארד דולר. מדובר במטוס שצריכת הדלק שלו נמוכה בכ-11% משאר מטוסי האיירבוס, מה שבסופו של דבר צפוי לגרום גם להורדת מחירי הטיסה, שכן מרכיב הדלק הוא מהמשמעותיים בתמחור מחיר כרטיס הטיסה.
אמש במהלך הצגת המטוס הראשון, שייכנס לפעילות כבר במהלך החודשים הקרובים, חשפה החברה את החידושים - מחלקת עסקים מתקדמת עם אפשרות לאירוח של עד ארבעה אנשים בתוך מעין חדר סגור, אפשרות לטעינה אלחוטית בכל המטוס, הרחבת המושבים ומקומות האחסון, כאמור, חיסכון של 11% בשריפת הדלק ופליטת פחמן בהשוואה לצי האיירבוס הנוכחי. כמו כן, בצי החדש הוטמע פטנט חדש שמאפשר להפחית ב-50 אחוז את מתאר הרעש שהוא מייצר.
ה-A330-900Neo מצויד במנועי רולס רויס טרנט 7,000, עם יותר מ-50 מיליון שעות טיסה יותר בהשוואה למנוע טרנט 700 של ה-A330, והוא ישרת את החברה טיסות הסדירות שהיא מפעילה משדה"ת הית'רו ליעדים רחוקים באמריקה, אפריקה ואסיה. הטיסה הראשונה של המטוס תהיה בחודש אוקטובר מהית'רו לבוסטון, כשבחודש ספטמבר יתקבל משלוח שני של 3 מטוסים נוספים. שאלנו את בכירי החברה אם המטוס עתיד להגיע גם לישראל, וענו לנו כי אינם שוללים שהדבר יקרה. כרגע הוא מיועד לטיסות לארה״ב, אך ייתכן שבמשלוח הבא שצפוי בהמשך השנה, הוא יופעל גם בטיסות לישראל.
בין החידושים במטוס: מעבר למחלקות המוכרות של וירג'ין Upper Class, Premium ,Economy התווספה מחלקה חדשה ל-Upper Class בשם The Retreat Suite. המחלקה מורכבת מ-2 משתי סוויטות אקסקלוסיביות עם דלת פרטית רחבות ממדים שמתאימה ל-2 נוסעים בלבד עם מקום אחסון ענק, מיטות שנפתחות ל-2.04 מטר, טעינה אלחוטית ואפשרות ליצור מרחב חברתי פרטי משלהם, בין אם זה לאכול ארוחת ערב אינטימית או לצפות ביחד בסרט על גבי מסך 27 אינץ'.
במטוס החדש לא נעשה שימוש בעור טבעי (Leather free). הוא כולל מושבים עמידים ומסוגננים מעור מלאכותי של חברת Douglass, כמו גם בתאים העליונים במחלקות הפרימיום ובמושבי הראש. העור מלאכותי מחליף לחלוטין את העור המסורתי שנעשה בו שימוש עד היום, מבלי לפגוע במראה ובתחושה שמאפיינים את וירג'ין אטלנטיק. העור המלאכותי קל יותר וחוסך בממוצע 1.5 ק"ג למושב כפול, מה גם שהמעבר לעור מלאכותי בצי מטוסי ה-A330NEO מציל כ-3,000 פרות. בכוונת החברה לאמץ את החומר הזה בכל המטוסים החדשים שתרכוש מעתה והלאה.
30 המושבים במחלקת ה-Upper Class הם למעשה סוויטות סגורות עם דלת ושטח אחסון גדול, לרבות מתקן לנעליים ומראה. המיטות הן ברוחב 56 סנטימטר, שנפתחות לאורך של עד שני מטרים. עוד כוללת הסוויטה מערכת בידור מתקדמת HD עם מסך מגע בגודל 17.3 אינץ’ הניתנת לתפעול באמצעות מכשירי הנייד של הנוסעים ואפשרות להטענה אלחוטית של מכשיר הסלולר.
לנוסעי מחלקת ה-UPPER CLASS ישנה אפשרות גישה לסלון עם שני מסכי טלוויזיה גדולים, וגם בו יכולים לשבת ביחד ארבעה אנשים וארבעה נוספים יכולים לעמוד בו. באותו הסלון ישנם מקררים עם שתייה חופשית וחטיפים מסוגים שונים.
מחלקת הפרימיום אקונומי תוכננה כך ש-46 המושבים יהיו רחבים יותר (47 ס"מ) מערכות בידור מתקדמות ומסכי 13.3 אינץ’ הניתנים להפעלה באמצעות המכשירים הניידים של הנוסעים, חלונות פנורמיים גדולים יותר, הרחבה משמעותית של שטחי אחסון וטעינה אלחוטית של המכשירים הסלולריים.
184 המושבים במחלקת ה-Economy ברוחב 46 ס"מ וכוללים מסך מגע HD 13.3 אינץ', הניתן להפעלה באמצעות מכשירי הניידים של הנוסעים. במחלקה זאת טעינת הסלולר מתבצעת באמצעות כבל USB.
לדברי קורנל קוסטר, מנהל חווית הנוסע ב-Virgin Atlantic: "הרצון שלנו ליצור חוויות בלתי נשכחות מדרבן אותנו לחשוב מחוץ לקופסה. אכפת לנו מכל פרט בעיצוב תא הנוסעים ומכל שלב במסע שעובר הלקוח. ה-A330neo ממלא תפקיד משמעותי בטרנספורמציה של צי המיליארדים שלנו, ומדגים את המחויבות שלנו לכדור הארץ. ה-A330neo הוא מטוס העתיד".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו