לצד ריבוי הדעות והתגובות שהרשתות החברתיות מביאות עימן, הן משמשות גם לא מעט מפיצי פייק ניוז, שפורסים את משנתם, בלי יכולת של הקורא להבדיל בין אמת לכזב.
בתוך כך, חברת Meta השיקה היום (רביעי) שורה של כלים חדשים שישדרגו את חוויית השימוש והניהול בקהילות פייסבוק. הכלים יהיו זמינים בכל העולם, לרבות בישראל, ויכללו את אפשרויות הבאות:
דחייה אוטומטית של פוסטים: בתוך ממשק ה-Admin Assist, יוכלו מנהלי קהילה להחליט על דחייה אוטומטית של תכנים שסומנו על ידי בודקי עובדות מצד שלישי ככאלו המכילים מידע כוזב.
השעיית חברי קהילה: בעבר, מנהלי קהילה יכלו 'להשתיק' חברי קהילה שהפרו את כלליה ולמנוע מהם לפרסם פוסטים או להגיב. כעת, מנהלי קהילות יוכלו גם למנוע מהם להשתמש בריאקשנים (תגובות כמו לייק, אוהב, כועס וכו'), ולהגביל את השימוש שלהם בכלים נוספים בתוך הקהילה (כמו צ׳אט קבוצתי).
אישור או דחייה אוטומטיים של מצטרפים חדשים על בסיס קריטריונים קבועים מראש, כמו למשל מענה על שאלון ההצטרפות, שיחסכו את הזמן שמשקיעים מנהלי קהילות על אישור ידני של חברים חדשים. עדכונים לממשק Admin Home, לרבות סקירה של נתונים קריטיים לכל מנהל לגבי הצמיחה של הקהילה והמעורבות של חבריה.
כמו כן, החברה משיקה כלים חדשים שיסייעו למנהלי הקהילות להרחיב אותן ולפנות לקהלי יעד נוספים בדרכים חדשות: מנהלים יוכלו להוריד קוד QR ייחודי של הקהילה ולהשתמש בו עבור חומרים פרסומיים. בנוסף, מנהלי קבוצות פרטיות (private groups) יוכלו לשלוח לחברים חדשים הזמנות ישירות לדוא"ל.
כיום פועלות עשרות מיליוני קהילות בפייסבוק ברחבי העולם: למעלה מ-1.8 מיליארד אנשים חברים בקהילה אחת לפחות, מתוכם יותר מ-600 מיליון איש חברים בקהילות שהם מגדירים כמשמעותיות עבורם, וישנם יותר מ-70 מיליון מנהלי קהילות פעילים. בישראל, 5 מיליון איש חברים בקהילה אחת לפחות בפייסבוק. הכלים החדשים יעניקו למנהלים ומנהלות דרכים נוספות להגביר את הבטיחות בקהילות, ולהרחיב אותן לקהלים נוספים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו