פייסבוק | צילום: רויטרס

לראשונה: מספר המשתמשים היומיים בפייסבוק צנח

חברת מטא הודיעה כי 1.929 מיליארד גולשים השתמשו ברשת מדי יום ברבעון שהסתיים בדצמבר 2021, לעומת 1.93 מיליארד ברבעון שקדם לו • מדובר בירידה מתונה, אך היא תקדימית • מנכ"ל פייסבוק: "טיקטוק הפכה למתחרה גדולה מאוד, והיא ממשיכה לצמוח בקצב מהיר"

לראשונה מאז פתיחת הרשת החברתית פייסבוק, דווח כי מספר המשתמשים הפעילים היומי במהלך הרבעון השנתי - צנח. חברת מטא, הבעלים של פייסבוק, הודיעה כי 1.929 מיליארד גולשים השתמשו בפייסבוק מדי יום ברבעון שהסתיים בדצמבר 2021, לעומת 1.930 מיליארד משתמשים יומיים ברבעון שקדם לו.

אמנם מדובר בירידה מתונה, אך זו עדיין ירידה תקדימית, והפעם היחידה שבו הדבר קורה ב-18 שנים האחרונות. כמו כן, מטא הכריזה על ירידה בצפי הצמיחה של החברה ובהכנסותיה מפרסום. המנכ"ל והמייסד מארק צוקרברג הסביר שהערכה נובעת מכך שמשתמשי פייסבוק, בייחוד בני נוער וצעירים, נוטשים את הרשת החברתית הוותיקה - כמו גם את אינסטגרם, שנמצאת אף היא בבעלות מטא - לטובת אפליקציות מתחרות. בין האפליקציות: טיקטוק ויוטיוב. למעשה, צוקרברג עצמו הודה בפני המשקיעים כי "טיקטוק הפכה למתחרה גדולה מאוד, והיא ממשיכה לצמוח בקצב מהיר".

מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק, צילום: איי.פי

גורם נוסף שמשפיע על הירידה ועלול לגרום לחברה לאבד מיליארדי דולרים בשנה, הוא שינויים בהגדרות הפרטיות במערכות ההפעלה של אפל, המצויות כמובן על כל אייפון, אייפד ומחשב מק. שינוים אלה מקשים על מטא - בעלת פלטפורמת הפרסום הדיגיטלי השנייה בגודלה בעולם (אחרי גוגל) - לטרגט לקוחות בפייסבוק ובאינסטגרם ולהעריך את יעילות הפרסום הקיים.

יחד עם זאת, לא צריך לרחם יותר מדי על מטא, שעל אף הירידה במספר המשתמשים היומי והצפי לצמצום ברווחים עדיין גרפה ברבעון האחרון לא פחות מ-33.67 מיליארד דולרים. החברה אף שוקדת במרץ על פיתוח פונקציות וידאו לצעירים, שייתנו מענה הולם לטיקטוק. החברה מתכוונת לשלב באינסטגרם שירות מנויים בתשלום, ומשקיעה משאבים חסרי תקדים בתחומי המציאות המדומה והרבודה, קרי "מטאוורס". לפיכך, עדיין מוקדם מאוד להספיד את האימפריה הדיגיטלית של צוקרברג, שלא צפויה להיעלם לשום מקום.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו