צילום: AFP

ממרכז הפיתוח בישראל: פייסבוק חושפת את אינסטגרם לייט

הגרסה הדיאטטית של האפליקציה פותחה בת"א עבור מכשירים ישנים ומדינות עם רשת אינטרנט מיושנת • המטרה: לשמור על ביצועים משופרים

פייסבוק הודיעה היום (שלישי) באירוע מקוון לעיתונאים כי החלה לבחון גרסה חדשה של אינסטגרם לייט למכשירי אנדרואיד, שפותחה על ידי מרכז המחקר והפיתוח של החברה בתל אביב. מדובר בגרסה קלת-משקל של אפליקציית הרשת החברתית, עם ביצועים ומהירות תגובה משופרים, תוך שימוש מופחת בנתונים ושמירה על חווית משתמש טובה בכל תנאי הרשת. 

אפליקציית אינסטגרם לייט שוקלת פחות משני מגה-בייט בלבד ועל כן ניתן להוריד ולהתקין אותה במהירות. לדברי פייסבוק, "היישומון החדש פותח במטרה לספק למשתמשי אנדרואיד את הפיצ'רים המרכזיים של אפליקציית אינסטגרם ולהעניק חווית גלישה מהירה ואיכותית ליותר אנשים, ללא כל קשר למכשיר, לפלטפורמה או לרשת שבה הם משתמשים".

צח הדר, דירקטור ניהול מוצר של ממשקי לייט וממובילי מרכז המחקר והפיתוח של פייסבוק בתל אביב, אמר כי "אינסטגרם לייט נבנתה על בסיס העבודה שעשינו על פייסבוק לייט, שפותח גם הוא במרכז בתל אביב. יישמנו הרבה מהלקחים והטכנולוגיה שפיתחנו עבור פייסבוק לייט, בתוך אינסטגרם לייט, כשהמרכזית בתוכם היא הנחת היסוד שלנו לא להשאיר אף אחד מאחור. עם אינסטגרם לייט, אנשים ברחבי העולם יוכלו ליהנות מחוויית אינסטגרם איכותית, ללא כל קשר למכשיר או לרשת שהם משתמשים בהם".

בפייסבוק הסבירו כי אינסטגרם לייט נבנתה כדי לספק חוויית גלישה איכותית באינסטגרם עבור האנשים שלא קיבלו אותה עד כה, בכל סוגי הרשת ועם רוחב פס מינימלי, שכן בהרבה מדינות מתפתחות אין חיבור יציב לאינטרנט והרשת עלולה להיות איטית. למשל, לאחוז ניכר מהאנשים במדינות המתפתחות כלל אין חיבור ל-Wi-Fi במהירות גבוהה – ובשל כך הם נתלים בחיבור האינטרנט של הטלפון הנייד, אשר לא עולה על 2G או 3G במרבית המקרים.

אתגרים נוספים שעמדו בפני צוות כללו התפלגות גדולה של מכשירים, תוכניות דאטה יקרות והתנהגות צרכנית משתנה. "התחלנו לבחון את הגרסה החדשה של אינסטגרם לייט למשתמשי אנדרואיד בקרב קבוצה קטנה של משתמשים ועד כה אנחנו זוכים לפידבק חיובי ביותר", אומרת מישל לורי, מנהלת מוצר, אינסטגרם לייט. "במקומות שבהם אנחנו בוחנים את הגרסה החדשה, רבים מהאנשים כבר מכירים ואוהבים את פייסבוק לייט – לכן, כשהתחלנו להשיק את אינסטגרם לייט, זכינו לתגובות חיוביות מאנשים ששמחו לקבל גישה לאפליקציה החדשה".

"פיתוח מוצר בין מספר אזורי זמן תמיד מהווה אתגר, אך זהו אתגר שכבר התרגלנו אליו. כאשר מגפת הקורונה פרצה, נדרשנו לשנות לחלוטין את הגישה שבה עבדנו על אינסטגרם לייט", הוסיף גל צלרמאיר, מנהל פיתוח תוכנה, אינסטגרם לייט. ראשית, לא הייתה לנו שום אפשרות למפגש פנים-מול-פנים - חלק מהרעיונות הטובים ביותר מגיעים משיח של כולם בחדר אחד. נדרשנו לאלתר: הצבנו לוחות מחיקים בבתים שלנו, הקמנו "חמ״ל" וירטואלי וערכנו את סיעור המוחות בשלט רחוק".

"כמו כן, עד להתפרצות המגפה הסתמכנו על מפגשים פרונטליים לצורך חקר חווית המשתמשים – השלב שבו אנחנו נפגשים עם קבוצות אנשים שבוחנים את האפליקציה ושואלים אותם שאלות בנוגע לחוויה שלהם", הסביר צלרמאיר. "נדרשנו להעביר את המפגשים הללו למתכונת וירטואלית וזה אכן היה מורכב – קשה לא לשבת לצד אותו אדם שבוחן את המוצר, לשאול אותו מה הבעיות שלו עם המוצר או להבין ממנו מה הוא אוהב באפליקציה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...