השחקנית הוותיקה מרימה ידיים? אחרי הפסד של יותר מ-4.5 מיליארד דולר בחמש השנים האחרונות, בענקית הטכנולוגיה הדרום קוריאנית LG שוקלים לזנוח את שוק הסמארטפונים החל מהשנה הבאה – כך לפי דיווח בעיתון The Korea Herald.
לפי הדיווח בכלי התקשורת המקומי, מנכ״ל LG, בונג-סאוק קוון, שיגר מכתב לעובדי החברה בה כתב על השינויים הצפויים והתוכניות העתידיות: ״מכיוון שהתחרות בשוק הסמארטפונים העולמי הולכת והופכת לקשה יותר, הגיע הזמן שבו LG תקבל בקור רוח את ההחלטה הטובה ביותר עבורה”, כתב קוון, והוסיף: “החברה שוקלת את כל הצעדים האפשריים, כולל מכירה, יציאה כללית מהתחום או צמצום של תחום המכשירים הניידים”.
בהודעה לאתר TheVerge אישרו ב-LG כי המכתב שכתב מנכ״ל החברה לעובדים הוא אמיתי, אך הדגישו כי טרם התקבלה הכרעה סופית באשר למכירת חטיבת המובייל שלה. “הנהלת LG מחויבת לקבל כל החלטה שתידרש כדי להביא לפתרון האתגרים העסקיים בתחום המובייל בשנת 2021״, מסרו בחברה.
לא התאוששה
האשמה העיקרית בכישלון של חטיבת המובייל נעוצה בתופעת המוות הפתאומי של סמארטפון הדגל שלה ב-2015, ה-LG G4. כזכור, לקוחות שרכשו את הסמארטפון של החברה הופתעו לגלות שהוא סובל מבעיית Bootloop (לופ אינסופי של הפעלה מחדש וכיבוי של המכשיר, ללא כל אפשרות לשלוט בו). בעקבות התופעה הוגשה נגד החברה תביעות ברחבי העולם, כולל ישראל, דבר שגרם לה לנזק תדמיתי קשה.
כישלון נוסף של החברה נרשם בפברואר 2016 עם מכשיר הדגל הבא שלה, ה-LG G5. מדובר בסמארטפון המודולרי של החברה שהתמודד ראש-בראש בסדרת הדגל של סמסונג באותה העת, ה-Galaxy S7, ולא הצליח לעורר עניין רב בקרב הצרכנים – שזכרו לחברה גם את התקלה עם ה-LG G4.
כחצי שנה לאחר צאתו של הדור הבא, ה-LG G6, רשמה החברה הפסד כספי של 117 מיליון דולר. בהמשך הגיעה סדרת ה-V, עם ה-V30 ו-V40 שלא הצליחו לגרום לחברה להתרומם, ובזמן שהמתחרות שלה – כמו וואווי וסמסונג – הצליחו להבין את השוק, LG נשארה מאחור והחליטה לא פעם לשווק את הסמארטפונים שלה בשווקים מאוד ספציפיים.
לאחרונה חשפה ענקית הטכנולוגיה את ה-LG Wing, המכשיר הראשון ב-Explorer Project, מיזם חדש של החברה שמנסה לספק מענה לצרכים שונים ולמתוח את גבולות חוויית המשתמש. האם זהו גם המכשיר האחרון שלה? ימים יגידו.
