הנפגעת הראשית
לידיה אלרי, כוכבת רשת אנגליה בת 21 שעוסקת בעיקר בגיימינג ונהנית מעשרות אלפי עוקבים בטוויץ', באינסטגרם, ביוטיוב ובטוויטר, שוקלת לשנות את הכינוי שמלווה אותה כבר יותר מעשור ומהווה את סימן ההיכר שלה. הסיבה: לרוע המזל, הכינוי שלה זהה לשם סדרת הטלוויזיה הכי מצליחה בעולם כיום – Squid Game. אופס.

לידיה מעולם לא תיארה לעצמה שהיא תיאלץ להתמודד עם כמויות אדירות של הטרלות, הודעות פוגעניות ואפילו ניסיונות פריצה מצד מעריצים (קצת יותר מדי) שרופים של "משחק הדיונון", שסבורים שהיא מנסה לעשות קופה על חשבון הלהיט של נטפליקס ולא מבינים שהיא היתה שם הרבה, אבל הרבה לפניו. בנקודה מסוימת חשבון האינסטגרם שלה אף נחסם בשל תלונות על התחזות, אולם החשבון שוחרר כעבור זמן קצר לאחר שהטעות התגלתה.
"התחלתי לקבל מאנשים הודעות לא נעימות", אמרה אלרי בראיון ל-BBC. "אנשים כעסו עליי כי הם חשבו שהשתלטתי על חשבונות המדיה של התוכנית. הייתי צריכה לבטל את ההתראות שלי באינסטגרם כי הם לא הפסיקו להטריד אותי. הטלפון שלי הוצף". אלרי אף טוענת שהיא איבדה מספר הזדמנויות לשיתוף פעולה עם חברות שרצו לשכור את שירותיה כפרזנטורית אבל ויתרו על העניין, ולא מן הנמנע שהיא תיאלץ להיכנע לאספסוף המשולהב ולשנות את הכינוי שלה, כי פיתרון אחר לא נראה כרגע באופק.
הלך הכסף
לא מפתיע, אבל בכל זאת: מיזם קריפטו שנוצר כביכול בשיתוף "משחק הדיונון" התפוגג כלעומת שבא, לא לפני שהנוכלים מאחוריו הצליחו לשלשל לכיסם יותר משלושה מיליון דולר. הקריפטו, שנקרא $SQUID וכמובן לא אושר על ידי נטפליקס, הושק בסוף החודש שעבר וערכו נסק תוך ימים ספורים, עד לרמה של 2,800 למטבע.

המיזם הבטיח לציבור אפשרות להשתתף במשחק אונליין שקשור לסדרה, ולהשתמש במטבעות ה"סקוויד" שלהם בתוך משחק כדי לזכות בפרסים. עם זאת, חדי עדיין בקלות יכלו להבחין שמדובר בתרמית, שכן האתר הרשמי של המטבע מצד אחד היה מלא בשגיאות כתיב, אולם מצד שני נטען בו שמדובר בשיתוף פעולה רשמי עם נטפליקס ומיקרוסופט.
המציאות המרה היכתה על פני המשקיעים התמימים מוקדם יותר השבוע, כששווי המטבע הווירטואלי צנח לאפס עגול, האתר הרשמי נעלם וחשבון הטוויטר שלו נחסם. עשרות אלפי אנשים, שהשקיעו מאות דולרים ואף יותר, איבדו את כספם, אבל לפחות למדו שיעור חשוב לחיים: לא להתפתות להצעות מפוקפקות באינטרנט. הנוכלים, לעומת זאת, חוגגים עכשיו על חשבונם.
הפסקת פרסומת
משתמשים בזום? אז אולי תקנו משהו על הדרך. שירות שיחות הווידאו המוביל החל להציג בפני משתמשים "נבחרים" במספר מדינות פרסומות לאחר סיום השיחה, ואף שינה את מדיניות הפרטיות שלו בהתאם. יש לציין שמדובר כרגע בפיילוט ניסיוני, ושהפרסומות מוצגות בעמוד הדפדפן בפני המשתמשים בשירות הבסיסי והחינמי של זום בלבד. גם אם הפיילוט יתפוס, לא יוצגו פרסומות בפני משתמשי פרמיום בכל מקרה.

החברה טוענת ששילוב הפרסומות יאפשר למשתמשים החינמיים להמשיך להשתמש בשירות שלה, והאמת היא שהמהלך אינו מפתיע במיוחד. עם זאת, חשוב לציין שניתן למנוע את הצגת הפרסומות על ידי חסימה ידנית של הקוקיס, תחת תפריט Cookie Settings שנמצא בתחתית האתר.
על הפנים
פיצ'ר זיהוי הפנים של פייסבוק יפסיק את פעילותו בשבועות הקרובים. זה אומר שהרשת החברתית כבר לא תוכל לזהות באופן אוטומטי תמונות שלכם שהועלו אליה (אם הסכמתם להפעיל את האפשרות הזו מלכתחילה). מעבר לכך, יותר ממיליארד תבניות זיהוי פנים של אנשים ספציפיים יימחקו מפייסבוק בקרוב. חברת מטא הסבירה את הורדת הפיצ'ר, שסרק את תווי הפנים של הגולשים ולמעשה יצר מאגר עצום של זהויות ביומטריות, בשל "בעיות רגולציה" ו"חששות גדלים" אודות שימוש לרעה בתכונה.

מטא היא לא מעצמת הטכנולוגיה היחידה שבוחרת לנטוש את טכנולוגיית זיהוי הפנים שלה. גוגל ירדה מהעניין כבר ב-2018, ואילו אמזון, שסיפקה טכנולוגיית זיהוי פנים בשם Rekognition למשטרת ארה"ב, הפסיקה מוקדם יותר השנה את שיתוף הפעולה "עד להודעה החדשה", לאחר שבמספר מקרים שוטרים ביצעו מעצרים שגויים בשל טעויות בזיהוי.
להגדיל בקריפטו תשעים?
גם זו דרך לשווק סנדוויצ'ים. מקדונלד'ס ארה"ב חוגגת 40 שנה לכריך המק'ריב שלה, שבמשך השנים בא והלך במהדורות מוגבלות ויצר לעצמו תדמית חמקמקה משהו.

ברוח התקופה, מציינת חברת המזון המהיר את האירוע המכונן בהגרלת עשרה NFT (אסימונים חסרי תחליף) בהשראת כריך הברביקיו האהוב, ונותנת למעריצים שלו הזדמנות חד פעמית להתעשר בזכותו - שכן כל NFT הוא פריט דיגיטלי נדיר וייחודי. "עם ה-NFT של המק'ריב, לעולם לא תצטרכו להיפרד מהכריך שאתם כל כך אוהבים", נאמר בהודעת ההשקה. מישהו שם שכח לציין שגם אי אפשר לאכול כריכים וירטואליים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו