בדקנו את ה-Galaxy Watch 4

השעון החכם של סמסונג - Galaxy Watch 4 יודע לעקוב בקלות אחר אימוני ריצה • הוא יודע למדוד את אחוזי השומן בגוף • הוא אפילו ישמיע לכם את הנחירות שלכם • בנוסף, הוא כולל עיצוב ספורטיבי ועמידות גבוהה

Galaxy Watch 4, צילום: צחי הופמן

ה-Galaxy Watch 4 הוא השעון הראשון של סמסונג המגיע עם מערכת ההפעלה מבית גוגל, זהו שינוי משמעותי מאוד מצד סמסונג, שזנחה את מערכת ההפעלה שלה – טייזן בשעונים החכמים ומה שאולי יכול להצביע על שינוי עתידי בטלוויזיות החכמות שלה. מהסיבה הזאת, ה-Galaxy Watch 4 הוא לא עוד שעון חכם של החברה, אלא שינוי משמעותי בקטגוריה הזאת.

Galaxy Watch 4, צילום: Samsung

על מערכת ההפעלה החדשה אני ארחיב בהמשך, אבל כדאי להסתכל על השעון של סמסונג כחלק משמעותי בחוויית האקוסיסטם שהחברה הדרום קוריאנית יצרה. הוא אמור לעבוד לצד הסמארטפונים של החברה והאוזניות שלה, כך שאלו יתחברו אחד עם השני ויספקו פתרון הוליסטי למשתמש. אני בדקתי את השעון יחד עם ה-Galaxy Fold 3 (לסקירה המלאה) וה-Galaxy Buds Pro (לסקירה המלאה).

עיצוב ומסך: Galaxy Watch 4 – מראה ספורטיבי עם מיגון

אני סקרתי את ה-Galaxy Watch 4 בגרסת ה-40 מ"מ (קיימת גם גרסת 44 מ"מ), אשר הגיעה עם רצועת ספורט שחורה ומסגרת מתכת בצבע שחור העשויה מחומרי Armor Aluminium. השעון שוקל 25.9 גרם והוא כולל זכוכית מסוג Gorilla Glass with DX Plus של חברת קורנינג עבור המיגון. בנוסף לזה, יש כאן מיגון מסוג IP68 עבור מים ואבק, כאשר השעון מאפשר צלילה עד לעומק 50 מטר (5ATM). בנוסף, ה-Galaxy Watch 4 בעל תקן עמידות צבאי -MIL-STD-810G. כל הדברים האלו, בעצם מצליחים לספק כאן שעון קומפקטי, ספורטיבי, שנראה יפה על היד וגם אמור לשרוד את השימושים היומיומיים שלכם.

המסך מגיע בגרסת ה-40 מ"מ בגודל 1.2 אינץ' ובגרסת ה-44 מ"מ בגודל 1.4 אינץ'. מהסיבה הזאת, החוויה בשעון שאני סקרתי הייתה קצת קטנה והרגשתי שאני צריך מסך קצת יותר גדול. המסך עצמו הוא בטכנולוגיית Super AMOLED האיכותית וברזולוציה של 396 על 396 פיקסלים. לא התקשיתי להשתמש בו במשך היום ויש לו גם חיישן תאורה להתאמה אוטומטית של התאורה האחורית אשר עבד היטב.

ממשק: Galaxy Watch 4 – חוגה דיגיטלית לשליטה וגוגל מפות

סמסונג תמיד הציעה ממשקים נוחים בשעונים שלה, לכן היה כאן חשש בעת המעבר למערכת ההפעלה מבית גוגל. במבט ראשון, התחושה שלא הרבה השתנה מאז מערכת ההפעלה טייזן של החברה, אבל ברגע שמתחילים להשתמש קצת יותר בשעון, מרגישים את השינויים. קודם כל, תפריט האפליקציות לא מורכב מעמודים רבים של אפליקציות הממוקמות על מסגרת מעוגלת. במקום זה, יש ממשק המציג אפליקציות רבות אחת ליד השנייה, בצורה צפופה המזכירה את הממשק של אפל Watch. מה עדיף? כנראה העיצוב הנוכחי, שמרגיש יותר נוח למציאת האפליקציה הנחוצה בכל רגע.

עבור הניווט בממשק, סמסונג מציעה כאן חוגה דיגיטלית מסביב למסך, במקום החוגה הפיזית הקיימת בדגם הקלאסיק. אני כמעט שלא השתמשתי בחוגה הדיגיטלית, לא בגלל שהיא לא נוחה, בגלל שרוב הזמן שכחתי שהיא קיימת, כי כמעט שלא מרגישים אותה.

בזכות המעבר ל-Android Wear, השעון של סמסונג מקבל אפליקציות רבות שלא היו קיימות בו והן נמצאות בחנות של גוגל. למשל, גוגל מפות, גוגל Fit, יו טיוב מיוזיק, גוגל Keep וגם MyFinessPal ומיקרוסופט אאוטלוק. כמובן שיש כאן את ספוטיפיי, המאפשרת להוריד שירים להאזנה ללא חיבור לאינטרנט. כך שניתן לקחת אוזניות, לחבר לשעון בבלוטות' ולצאת לריצה בלי הסמארטפון. השעון עצמו יודע לזהות אפליקציה הקיימת כבר בסמארטפון ולהוריד את הגרסה המתאימה.

תכונה חמודה בשעון היא החיבור עם המצלמה בסמארטפון, כך שתוכלו לראות מה אתם מצלמים, גם בווידיאו ולהשתמש בשעון בתור שלט רחוק. לפעמים זמן החיבור בין השעון למצלמה לוקח שניות ארוכות והוא לא מיידי.

ה-Galaxy Watch 4 כולל בתוכו מיקרופון, כך שניתן לקבל איתו שיחות ולנהל אותן ישירות מהרמקול שלו. למרבה הפלא, לא היו לי תלונות מאנשים איתם דיברתי שהייתי בבית, במקום לא רועש, אבל לטעמי הרמקול היה מעט חלש.

ספורט ובריאות: Galaxy Watch 4 – יגיד לכם כמה זמן נחרתם וישנתם

אחד הפיצ'רים החדשים בתחום הבריאות ב-Galaxy Watch 4 הוא זיהוי הנחירות. על מנת להשתמש באופציה הזאת, תהיו חייבים למקם גם את הסמארטפון קרוב לראש שלכם במיטה ולחבר אותו להטענה (לי זה לא עבד שהסמארטפון לא היה מחובר למטען). אני חייב להגיד שאופציית הנחירות גרמה לי קצת לטראומה, היא קודם כל מציינת את זמן הנחירות, אבל היא גם מקליטה את הנחירות שלכם ואחרי שתשמעו אותם, אתם תבינו כמה בן/בת הזוג שלכם סובלים.

מלבד נחירות, השעון גם מציעה מדידה של רמת החמצן בדם וכמובן זמן השינה, כולל חלוקה לשלבים. אתם גם תוכלו לקבוע יעדי שינה, כמו שעה ללכת לישון/לקום או שעות שינה וה-Galaxy Watch 4 יעדכן אתכם אם עמדתם ביעדים שלכם.

אגב, במדינות מסוימות מעבר לים, ה-Galaxy Watch 4 מציע גם בדיקת אק"ג ומדידת לחץ דם, חבל שבארץ האופציות האלו לא זמינות.

לצורך בדיקת חיישן הדופק, ביצעתי השוואה לרצועת דופק של גרמין אותה לובשים על החזה (דרך אמינה מאוד למדידת דופק). למרבה הפלא, סמסונג לא פישלו, לא בזמן הליכה ולא בזמן ריצה, כאשר ההפרשים עמדו על כ-4 או 5 פעימות לדקה וממוצע הדופק בסוף האימון היה זהה. כך שאם אתם מתכננים לצאת לאימון עם השעון הזה, לא אמורה להיות לכם בעיה להסתמך על מדידת הדופק שלו.

עידוד אורח חיים בריא ומדידת אחוזי השומן בגוף

ה-Galaxy Watch 4 כולל כמובן התקן GPS פנימי והוא מציע מגוון רחב של מדידות, כמו: ריצה, שחייה בבריכה ובחוץ, אימון סבבים, טיול רגלי, מולטי טריינר, אופני כושר, אופניים ועוד. השעון יודע לזהות הליכה באופן אוטומטי והוא יגיד לכם כאשר צעדתם יותר מ-10 דקות. בסמסונג רוצים לעודד אתכם לאורח חיים בריא, לכן השעון יגיד לכם לקום מהכסא או לבצע תרגילי מתיחות עם הידיים (כולל הסברים) לאחר ישיבה ארוכה והם ישבחו אתכם שתגיעו ליעדים היומיים הכוללים: צעדים, זמן פעיל וקלוריות מפעילות. סמסונג מציגה את הנתונים הללו בחיווי גראפי של לב עם פסים צבעוניים המתמלאים ככל שמתקדמים ביעדים (בצורה דומה לטבעות של אפל).

ה-Galaxy Watch 4 מאפשר למדוד את אחוז השומן בגוף, שרירי השלד והמים בגוף. הדבר מתבצע באמצעות חיישן BioActive. עבור הפעולה הזאת, תדרשו להזין בשעון את משקל הגוף הנוכחי שלכם, להניח את האמה והקמיצה על הכפתורים הפיזיים בצד הימני של השעון, כאשר לאחר מספר שניות ארוכות מקבלים את המדדים.

סוללה: Galaxy Watch 4 – להטעין כל יום

זמן העבודה של השעון הזה לא מוצלח במיוחד, לפחות לא שמשתמשים במסך פעיל באופן קבוע (Always On). במקרה שלי, נשארו באזור ה-15% אנרגיה משעה שבע וחצי בבוקר עד אחת עשרה וחצי בלילה. לפעמים אחוז הסוללה שנשאר היה קצת יותר גבוה או נמוך, בהתאם לשימוש באותו יום ואם התאמנתי והשתמשתי ב-GPS. קיבולת הסוללה פה עומדת על 361 מיליאמפר/שעה, כאשר יש כאן טעינה אלחוטית, כך שאם יש לכם סמארטפון תואם של סמסונג, תוכלו לטעון את השעון ישירות מהטעינה ההפוכה של הטלפון.

מחיר: 1,000 שקל (לגרסת 40 מ"מ)

בשורה התחתונה, ה-Galaxy Watch 4 הוא כנראה הבחירה הנכונה למי שמחזיק סמארטפון של סמסונג ורוצה שעון שיאפשר לו ליהנות מחיבור אידיאלי איתו, החל משיחות טלפון דרך אימוני ספורט, זיהוי נחירות ואחוזי שומן בגוף ועד אפליקציות רבות המגיעות בזכות מערכת ההפעלה של גוגל.

הכתבה פורסמה באתר The Gadget Reviews ובטלגרם

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר