זה כלב זה?
כלב מחמד חשמלי או מפלצת מכאנית מהסיוטים? קשה לתאר את ה-CyberDog של שיאומי, הרובוט בעל ארבע הרגליים שנחשף השבוע. החברה מתכננת לייצר, לעת עתה, אלף יחידות בלבד של הסייבר-כלב המפחיד-משהו הזה, ולהציע אותו "למעריצים, למהנדסים ולחובבי רובוטים", בתקווה שינצלו את הקוד הפתוח שעליו המוצר מבוסס ו"יעזרו לפתח את הפוטנציאל שלו".

צעצוע כזה יעלה לכם 9,999 יואן שהם בערך 1,500 דולר, וענקית הטכנולוגיה הסינית מבטיחה שהכלב המקריפ יודע להישמע לפקודות קוליות, ללכת בעקבות הבעלים שלו ו"להתנהג כמו חיית מחמד אמיתית". אין תותח לייזר על המצח? לא קונים!
ההגבלות החדשות
סדרת פיצ'רים חדשה של אינסטגרם אמורה להפחית את תגובות הנאצה, ההטרלות וסתם הודעות לא סימפטיות שיוצרים וחברות מקבלים על הפוסטים שלהם. הרעיון הכללי: למנוע ממשתמשים שלא עוקבים אחר בעלי החשבון (כולל בוטים וחשבונות מזויפים) ומעוקבים חדשים מלהספים את הפוסטים בתגובות לא ראויות, ולצמצם את החשיפה להודעות פרטיות פוגעניות. איך עושים את זה? נכנסים להגדרות – פרטיות – הגבלות (Limits). משם אפשר לבחור אם להגביל חשבונות שלא עוקבים אחריכם ו/או חשבונות שהתחילו לעקוב אחריכם לאחרונה, ואף לקבוע את משך הזמן שבו ההגבלות יהיו בתוקף.

חשוב לציין שבניגוד לאפשרות החסימה הרגילה, הפיצ'רים החדשים לא חוסמים את אותם משתמשים אלמוניים, אלא בעצם מסתירים את התגובות שלהם, עד שהן יאושרו על ידי בעל החשבון. כמו כן, אינסטגרם עצמה תציע מדי פעם להגביל קבוצות של חשבונות מפוקפקים (שזוהו כבוטים, למשל), וכל זאת בשאיפה לשיח מכיל, מכובד ומנומס יותר ברשת. יעזור?
חלל על הזמן
שהירח יחכה. נאס"א לא עומדת בדדליין של ייצור חליפות החלל החדשות שלה עד 2024, ולפיכך המסע המאויש הבא לירח, שהיה אמור להמריא באותה שנה, ייאלץ להידחות. דו"ח ביקורת חדש חושף כי תהליך פיתוח החליפות מתמודד עם אתגרים בלתי צפויים רבים הקשורים לבעיות תקציב, לוחות זמנים וכשלים טכניים, אשר נובעים בחלקם ממגפת הקורונה.
חליפות החלל הנוכחיות של נאס"א עוצבו לפני 45 שנה ונעשה בהן שימוש רב ושוחק. לכן הוחלט לעצב חליפות חדשות ומשופרות, שביום מן הימים יעמדו לרשות האסטרונאוטים לא רק בטיסות לירח ולתחנת החלל הבינלאומית, אלא גם למאדים. על פי הערכות מעודכנות, החליפות המשודרגות, המכונות xEMU (Exploration Extravehicular Mobility Unit) ושהושקע בפיתוחן יותר ממיליארד דולר, יהיו זמינות, לכל המוקדם, באביב 2025.
העיקר האופי
פייסבוק משלבת בשירות הדייטינג שלה, שלא ממש מצליח לצבור תאוצה אבל גם ככה לא זמין בישראל, פונקציה של "דייט קולי" (Audio Date). שזה ממש כמו שיחת וידאו, רק שמוותרים על הווידאו ונשארים עם האודיו (ועם תמונת פרופיל מלפני 20 שנה שכבר לא מייצגת?). הרעיון פשוט: מישהו או מישהי מוצאים חן בעיניכם? תשלחו להם הזמנה לשיחה, ואם הם נענים לה אז אפשר להתחיל לברבר בלי צורך להתאפר.

כסף זה כסף
AMC, רשת בתי הקולנוע הגדולה ביותר בארה"ב, הכריזה על כוונתה לקבל ביטקוין כאמצעי תשלום. הרשת מטמיעה בימים אלה את המערכות הדרושות לכך וצפויה להשיק את אפשרות התשלום על כרטיסי קולנוע במטבע הדיגיטלי בחודשים הקרובים, ייתכן שעוד השנה. בכך תהפוך AMC לאחת מהרשתות המוכרות והמשמעותיות ביותר שמקבלות ביטקוין, לצד חברת הטלפוניה AT&T ומיקרוסופט.

