כבלים תת ימיים של גוגל יעברו מאירופה למזרח דרך ישראל

באירוע חגיגי במעמד שר התקשורת, יועז הנדל, הודיעה חברת גוגל על הפרויקט הגדול בו יונחו כבלים תת ימיים בין אירופה והמזרח, ואלו יעברו דרך ישראל ויאפשרו הנחת סיב אופטי ביניבשתי שישפר את זרימת המידע אל ומארץ הקודש

שיתוף פעולה גדול בין חטיבת הענן של חברת גוגל, לבין חברת הטלקום האיטלקית, ספארקל נחתם היום ובמסגרתו יונחו כבלים תת ימיים בין אירופה והמזרח הרחוק (הודו). כבלים אלו יעברו בדרכם בישראל ויכילו גם תשתית של סיבים אופטיים שיאפשרו חיבור מהיר בין היבשות.

באירוע ההכרזה החגיגי שהתקיים במשרדי השלוחה הישראלית של חברת Sparkle האיטלקית, לקחו חלק שר התקשורת יועז הנדל ומנכ"לית משרדו לירן אבישר בן חורין, ברק רגב – מנכ"ל גוגל ישראל, צביקה כספי - סמנכ״ל אירופה ספארקל, דורון סימה - מנכ״ל ספארקל ישראל, דודו מזרחי - מנכ"ל בזק וההנהלה הבכירה של החברות.

הפרויקט המורכב נקרא Blue Raman כאשר מערכת Blue תחבר בין איטליה, צרפת, יוון וישראל ואילו מערכת Raman תחבר בין ירדן, ערב הסעודית, ג'יבוטי, עומאן והודו. שני הפרויקטים מורכבים מ-16 זוגות של סיבים אופטיים, וצפויים להתחיל לספק שירותי תקשורת במהלך 2024. בהמשך, יוקמו נקודות יבשתיות שאמורות לחבר בין Blue ל-Raman.

מדובר במיזם בעל חשיבות גיאו-פוליטית גדולה והוא ממקם את ישראל כמתווך בצומת הדרכים בין אירופה והמזרח הרחוק בכל מה שקשור לפיתוח טכנולוגי וכלכלי, בדומה לדרך הבשמים ודרך המלך שעברו באזור בעת העתיקה.

מערכת הסיבים של גוגל בעל טכנולוגיה מתקדמת ביותר, דבר שיאפשר זמינות ומהירות משופרת. חברת בזק תבצע את החיבור היבשתי שיעבור בישראל, והדבר יאפשר שירותים טובים יותר לאזרחי ישראל באמצעות סיבים לצד פיתוח חוות שרתים וחיבור למדינות נוספות.

שר התקשורת יועז הנדל בירך על המיזם ואמר, ״אנחנו נמצאים היום באירוע היסטורי בעל חשיבות עצומה. לפני עשור קשה היה לדמיין שכל החברות הגדולות ביותר בעולם יתחרו על מקום ונגישות למדינת ישראל.

המרחב הארצישראלי היה בעת העתיקה צומת דרכים למסחר בין במזרח למערב, חיבור בין הים האדום לים התיכון. על בסיס נתיבי המסחר הקדומים (דרך הבשמים והמלך) יעברו בישראל סיבים ונקודות הגברה. על בסיס נתיבי השייט יונחו הסיבים. לראשונה ישראל מצליחה לנצל את יתרונה הגיאוגרפי- אסטרטגי, לחיזוק יציבות באזור, קשרים דיפלומטים ועסקיים ולחיזוק מעמדה הכלכלי והמדיני בעולם כולו״.

מנכ"ל גוגל ישראל, ברק רגב, אמר: "גוגל נרגשת להיות חלק מבשורה משמעותית לשוק התקשורת הישראלי באמצעות מערכת הכבלים התת ימיים בלו וראמן. גוגל רואה בישראל מוקד משמעותי לפעילות וממשיכה להשקיע בתשתיות בישראל בפרט בתחום הענן ולאור זכייתנו האחרונה במכרז נימבוס. הכבל התת ימי יאפשר לגוגל לספק שירותים איכותיים ומאובטחים יותר ובמקביל למהפכת התשתיות של השר הנדל יאפשר גם צמיחה כלכלית וטרנספורמציה דיגיטלית למדינת ישראל ולדרום המדינה בפרט״. מנכ"ל ספארקל ישראל, דורון סימה אמר, "אנו שמחים להמשיך ולשרת את השוק הישראלי באמצעות המערכת החדשה אשר תגיע לישראל.

בנוסף למערכת בלו, ספארקל תחבר ותשרת את השוק הישראלי באמצעות מערכת סיבים ייעודית וחדשה - בלו מד - שתוקם במקביל, המורכבת מ-4 זוגות סיבים בטכנולוגיה מתקדמת, שיאפשרו קישוריות ליעדים מרכזיים באירופה בניתוב שריד ובשיהוי נמוך."

מנכ"ל בזק, דוד מזרחי, "הבחירה בבזק להקמת המקטע הישראלי של הסיב הבינלאומי החדש של גוגל אינה מקרית כלל, והיא מעידה על עוצמתה של בזק ועל יכולותיה הטכנולוגיות וההנדסיות שאין שני להן.

בזק תספק שירות בתוואי כפול ושריד של כ-800 קילומטר מאזור אילת למרכז הארץ, ובסך הכל יפרשו למעלה מ-100 אלף ק"מ סיב. במקביל לביצוע הפרויקט עבור גוגל וטלקום איטליה, בזק תשדרג את תשתיות התקשורת המקשרות את דרום הארץ למרכזה, באופן שיתמוך בצמיחה של מתחמים עסקיים וגם בצריכה הפרטית ההולכת וגוברת כתוצאה מפריסת רשת הסיבים האופטיים של בזק בכל חלקה הדרומי של ישראל״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר