סטארט-אפ ישראלי חובר לענקית מזון כדי לפתח בשר מתורבת

הסטארט-אפ הישראלי Future Meat יחבור לענקית המזון נסטלה כדי על מנת לפתח רכיבי בשר שאינם מהונדסים גנטית מתאי בעלי חיים • המטרה - שמירה על רווחת בעלי החיים

, צילום: Future Meat

חברת נסטלה הודיעה שהחלה בשיתוף פעולה עם הסטארט-אפ הישראלי, Future Meat Technologies. מדובר בסטארט-אפ בתחום הבשר המתורבת, החוקר את הפוטנציאל של רכיבי בשר מתורבת אשר שמים דגש על הטעם. הפיתוח של הסטארט-אפ מאפשר ייצור רכיבי בשר מתורבת שאינם מהונדסים גנטית מתאי בעלי חיים ולכן מפחיתים את הצורך בקרקע ומשאבים לגידול בעלי חיים.

אנשים כיום מצמצמים או מוותרים על צריכת מוצרים מן החי מסיבות רבות, ביניהן רווחת בעלי חיים, בריאות וכן דאגות סביבתיות. זה הביא לצמיחה מהירה של אלטרנטיבות לבשר ולחלב מן החי. שיתוף הפעולה החדש, הוא תולדה של מגמות אלו. העבודה המשותפת תתבצע באמצעות מדענים בחטיבת המחקר של נסטלה בלוזאן, מדעני אסם-נטסלה והמדענים ב-Future Meat Technologies.

"במשך שנים רבות אנו משקיעים בתחום החלבון ובפיתוח טכנולוגיות לחלופות בשר מהצומח", אומר ריינהרד בהרינגר, ראש מכון מדעי החומר במרכז המחקר של נסטלה. "פיתוחים אלו מאפשרים לנו להרחיב באופן רציף את מגוון המוצרים הטעימים והמזינים שלנו שהם בעלי השפעה סביבתית נמוכה. כדי להשלים מאמצים אלה, אנו בוחנים גם טכנולוגיות חלופיות ידידותיות לבעלי חיים ולתחום הקיימות, הקרובות מבחינת הטעם והמרקם לבשר".

לדברי אבי בן אסאייג, מנכ"ל קבוצת אסם-נסטלה, "לפני כשנה וחצי דיווחנו על הקמת זרוע החדשנות (Open Innovation)  בישראל במטרה לייצר חיבורים בין האקוסיסטם הישראלי הייחודי בתחום ה – FoodTech ובתחומים נוספים לפעילות שלנו באסם-נסטלה ולפעילות נסטלה הגלובלית. שיתוף הפעולה עםTechnologies  Future Meat הוא תולדה של פעילות זו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר