עדכוני גיימינג: פיפ"א 22 נחשף - ומרגיז את המעריצים

וגם: סופר מריו שובר שיא מטורף, אססינז קריד מחשב מסלול מחדש, סוני נותנת צ'אנס נוסף למשחק מאכזב ולברון ג'יימס מגיע לפורטנייט

אמבפה על העטיפה של Fifa22, צילום: מסך

גול עצמי

פיפ"א 22 נחשף השבוע עם טריילר הכרזה ועם אמבפה על העטיפה, אבל לא כולם מרוצים. על אף ההבטחות השגרתיות שהמהדורה השנתית של משחק הכדורגל המצליח בעולם, שייצא ב-1 באוקטובר, יהיה המציאותי/המרשים/הטוב מכולם (קודם נשחק ואז נחליט), דווקא קהילת ה-PC של פיפ"א מרגישה שאלקטרוניק ארטס זנחה אותה. הסיבה: בעוד שגרסאות הפלייסטיישן 5, האקסבוקס סיריז X והגוגל סטדיה של הכותר יתהדרו בטכנולוגיה חדישה בעלת השם המחייב HyperMotion, גרסאות הפלייסטיישן 4, האקסבוקס וואן, הסוויץ' והמחשב האישי ייאלצו להסתדר בלעדיה.

אמבפה על עטיפת Fifa22,

 

טכנולוגיה זו, על פי החברה, תשפר פלאים את האנימציה במשחק "בזכות 4,000 תנועות חדשות שנסרקו מכדורגלנים אמיתיים, לצד אלגוריתם מורכב שלומד מ-8.7 מיליון פריימים של וידאו סרוק כדי לייצר אנימציות חדשות בזמן אמת" (ושוב, קודם נשחק ורק אז נקנה את הממבו-ג'מבו השנתי).

אולם, כאמור, שחקני PC יידרשו להסתפק בגרסת הדור הקודם של פיפ"א 22, זו בלי כל ההייפ... סליחה, ההייפרמושן, ורבים מהם זועמים. "זה מאכזב מאוד", אמר גולש רדיט אחד. "אפילו שככל הנראה מדובר בסתם גימיק שיווקי, זה לא הוגן שאנחנו צריכים להסתפק בגרסה מיושנת". עם זאת, ניתן להבין את הגישה של אי.איי, שבחרה לפשט את גרסת ה-PC לטובת כל מי שאין ברשותו מחשב חזק שמסוגל להריץ את הטכנולוגיה החדשה. ימים יגידו אם ההימור ישתלם. 

דופק קופה

עוד שבוע, עוד שבירת שיא כל הזמנים במכירת משחק וידאו. והפעם: עותק אטום ומושלם של סופר מריו 64 נמכר ב-1.5 מיליון דולר. זה הרבה מאוד כסף למשחק שלא ייפתח לעולם ויימכר ככל הנראה בעוד כמה שנים בסכום גבוה יותר. ובכל זאת, משחק הדגל של נינטנדו מ-1996 נחשב לאחד המשפיעים בכל הזמנים. על פי ההערכות, פחות מחמישה עותקים שלו קיימים ברחבי העולם במצב חדש וכמעט מושלם כמו הקלטת שנמכרה.

השיא הבלתי נתפס של השרברב המשופם נקבע יומיים בלבד לאחר שמשחק אחר של נינטנדו, מהדורה נדירה של The Legend of Zelda, שבר בדיוק את אותו שיא ונמכר ב-870,000 דולר (מחירו ההתחלתי היה הרבה יותר נמוך מזה). זהות הרוכשים של שני המשחקים לא פורסמה, אך אנחנו מוכנים לחשוף כאן לראשונה שלא מדובר בנו.

בלינג קינג

בתזמון ממש לא מקרי (סדרת גמר של ה-NBA ובעיקר יציאת הסרט "ספייס ג'אם: אגדה חדשה"), לברון ג'יימס מגיע לפורטנייט כדמות אורחת. זה יקרה מחר, 14 ביולי, עם שלושה סקינים (תלבושת אחת מהמשכון האנימציה, תלבושת שנייה "מלכותית" - כיאה לכינויו של הכדורסלן כ"קינג' ג'יימס", ותלבושת שלישית עם ציורים של טאקו).

ויש גם מכוש בצורת אריה, בלינג מלכותי ואימוט "סיילנסר" (Silencer) - המבוסס על מחוות הניצחון של ג'יימס מהמגרש האמיתי. רק חבל שבאגס באני לא מצטרף אליו, כי אז היינו יכולים לקרוא לאייטם הזה "באטל באגס".

אססינז קריז?

והפרק הבא בסדרת אססינז קריד יהיה... משחק מולטיפלייר שקיבל השראה מפורטנייט ומ-GTA אונליין?! אכן כן. Assassin’s Creed: Infinity, שנמצא בשלבי פיתוח מתקדמים אולם טרם ידוע מתי ישוחרר, יהיה שונה לגמרי מכל הרפתקאות (הבעיקר) סינגל-פלייר שיצאו עד היום. יוביסופט אמנם לא סיפקה מידע ממשי על המשחק, אך השורה התחתונה ברורה: זה יהיה "שירות חי" מרובה משתתפים שיחזיק, בשאיפה, שנים רבות, ויעודכן מפעם לפעם בקמפיינים ובאירועים מתוזמנים - בדיוק כמו צמד המשחקים המגה-מצליחים של אפיק ושל רוקסטאר.

מעניין לראות שבניגוד לסוני, למשל, שמשקיעה את רוב משאביה ביצירת כותרי פלייסטיישן בלעדיים לשחקן יחיד, בחרה יוביסופט בדרך ההפוכה עם מותג הדגל הוותיק שלה: עולם מולטיפלייר חי, נושם ומתעדכן תמידית, שמחליף את מצבי הקמפיין האייקוניים שמשחקי AC כל כך מזוהים איתם.

למות פעמיים

אם כבר הזכרנו את משחקי הסינגל-פלייר הבלעדיים של סוני, אפשר לומר כמעט בוודאות שהנפילה הכי גדולה של החברה בשנים האחרונות היה Death Stranding, משחק משעמם ומאכזב (לדעתנו לפחות), שהזכיר יותר סימולטור מתסכל של שליח אמאזון בחלל, מאשר משחק אקשן-הרפתקאות של היוצר האגדי הידאו קוג'ימה (יוצר מטאל גיר סוליד).

עכשיו חשפה סוני את "מהדורת הבמאי" של Death Stranding, שתצא לפלייסטיישן 5 ב-24 בספטמבר ותנסה לתקן, להרחיב ולשפר את הכותר המקורי. בנוסף לשיפורים הטכניים המתבקשים, סוני מבטיחה מנגנון קרבות מלוטש יתר (הכי חשוב, לדעתנו, שכן הלחימה בגרסה הקודמת היתה סיוט), עוד משימות ואזורים לחקור, כלי נשק, ציוד וכלי רכב חדשים, ממשק יעיל יותר ומספר מצבי מולטיפלייר שטרם נחשפו. מבטיחים שננסה.    

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר