מערך הצילום והחיישנים הקדמי של מכשירי האייפון פועל באופן קבוע ומתוזמן מדי חמש שניות, גם כאשר המכשיר כבר פתוח לשימוש.
מבדיקה מקצועית של ערוץ הטכנולוגיה המוסמך Apple Explained עולה כי אין מדובר בצילום תמונות של המשתמש, אלא בהפעלת מנגנון אינפרה-אדום חכם. החשיפה הטכנולוגית מציגה כיצד המערכת עוקבת אחר כיוון המבט שלכם כדי לשפר את חוויית השימוש.
מה באמת קורה מאחורי המסך?
לפי הסבר מפורט של מומחי Apple Explained, המערכת שמתוזמנת לפעול כל חמש שניות היא לא אחרת מאשר מצלמת ה-TrueDepth שהושקה לראשונה באייפון X.
החיישן המתוחכם "משגר כ-30,000 נקודות אינפרה-אדום בלתי נראות" כדי למפות את מה שקורה מולו. מטרת המהלך אינה ריגול, אלא בדיקה טכנית רציפה שנועדה לוודא אם המשתמש מביט במכשיר.
הפיצ'ר החכם שמקשיב לעיניים שלכם
הסיבה הרשמית שהחיישן ממשיך לפעול גם לאחר פתיחת נעילת המכשיר קשורה ישירות למערכת הפיצ'רים שנקראת "Attention Aware".
המומחים בערוץ מסבירים כי "היכולות הללו משתמשות במפת הפנים כדי לבצע מגוון פעולות". בין היתר, המכשיר מונע מהמסך להחשיך כל עוד אתם מביטים בו, ומחליש את עוצמת השעון המעורר ברגע שהרמתם אותו.
האם חברת אפל עוקבת אחרינו?
בכל הנוגע לפרטיות הנתונים הרגישים, בערוץ Apple Explained מרגיעים ומדגישים את רמת האמינות הגבוהה של ארכיטקטורת האבטחה.
"כל נתוני המיפוי של הפנים שלכם מאוחסנים מקומית על רכיב ה-Secure Enclave באייפון". המשמעות היא שאף גורם חיצוני, "אפילו לא חברת אפל עצמה", מסוגל לגשת למידע המיפוי האישי או להשתמש בו.
כך תכבו את המנגנון בקלות
עבור משתמשים שעדיין חשים חוסר נוחות מהפעילות הרציפה של החיישן, קיימת דרך פשוטה ומהירה לחסום את האפשרות.
כל שנדרש לעשות הוא להיכנס לתפריט ההגדרות של המכשיר, לעבור לקטגוריית "Face ID וקוד גישה". משם, ניתן פשוט "לכבות את המתג של תכונות המודעות לתשומת לב" ולעצור את השיגור האוטומטי.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
